S konceptem výletního vozu pražský dopravní podnik přišel v reakci na přibývající žádosti o pronájem tramvají ke komerčním účelům. Tramvaj, jejíž podoba vychází z legendárního modelu T3, si bude moci pronajmout každý. Předběžně stanovená cena pronájmu vozu je 5900 korun za hodinu.
Vůz je zároveň poctou designérovi Františku Kardausovi. Tento český průmyslový výtvarník v poválečném období vytvořil velké množství designérských návrhů kolejových vozidel, automobilů či trolejbusů. Z jeho návrhů pochází celá řada později slavných vozidel. Včetně tramvaje T3.
T3 po tuningu
Tramvaj má i délku, šířku i výšku původní T3. Také kvůli tomu vzniklo pár komplikací. Například při instalaci reproduktorů do střechy. Od svého předchůdce se ale T3 Coupé liší hned v několika věcech. Například původní T3 má hranaté schody, Coupé má schody s rádiusy. Uprostřed vozu bude bar. Tento prvek má inspiraci v tramvaji T1. Ta měla uprostřed pult na prodej lístků, který byl v podobném designu.
Původně měla být tramvaj kabriolet (T3Cabrio), ale nakonec se dopravní podnik (DP) rozhodl pro uzavřenou variantu. To hlavně kvůli bezpečnosti. Název Coupé odkazuje k tomu, že má tramvaj pouze jedny dveře. Od konstruktérů si však už tramvaj vysloužila přezdívku Coupátko. Pokud vše půjde podle plánu, tak DP představí tramvaj na Designbloku na konci října.
Modrá je nóbl
Modrá metalíza byla vybrána jednak proto, aby se tramvaj od ostatních lišila, a také protože je to barva luxusu. Další výraznou barvou bude bílá. V té budou například laminátové sedačky. Palubní deska tramvaje je pro změnu v kladívkové šedé. Lakování zabralo zhruba měsíc.
Za projektem stojí studio Anna Marešová designers Výrobcem, zadavatelem a investorem je Dopravní podnik hlavního města Prahy.