Aut hodně, místa málo. Taková je podle magistrátu situace kolem parkování v hlavním městě. V posledních dnech padla řada rozhodnutí o tom, kde by mohly v budoucnu nové prostory vzniknout.
Jako dobrý nápad se jeví oprava nevzhledného parkoviště nad novou odbavovací halou hlavního nádraží. Z části by zde vznikla moderně řešená stání, část by sloužila jako klidová zóna. Podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Jiřího Svobody navíc dnes skrze parkoviště do budovy teče. „Musíme začít konat,“ říká Svoboda s tím, že se správa musí nejprve dohodnout s novým vedením města.
Rekonstrukce budovy, která vyšla na miliardu korun, se paradoxně uskutečnila již před sedmi lety. Oprava střechy však podle již bývalého nájemce, firmy Grandi Stazioni, nebyla součástí dohody, a tak ji vůbec neuskutečnil. Plánovaná oprava by mohla začít v létě. Odhad nákladů se pohybuje kolem 160 milionů korun.
Nový směr nabraly také plány parkovacího domu na Zličíně. Čerstvě jmenované vedení hlavního města totiž nebude pokračovat ve šlépějích svých předchůdců a nevybuduje zde nad Rozvadovskou spojkou velký terminál P+R. Jinou, výrazně levnější variantu chtějí naopak postavit u stávajícího depa za konečnou metra trasy B. Podobný dům chce Praha stavět také u stanice metra Depo Hostivař nebo v lokalitě Dlouhá míle v západní části Prahy nedaleko ruzyňského letiště.
Někde nová místa plánují stavět, jinde ta stará zejí prázdnotou. Tento fakt deníku Metro připomněl čtenář Tadeáš Havlík, který nám zaslal fotografii opuštěného P+R na Opatově. Získává tak odměnu tři sta korun a stává se vítězem výzvy deníku Metro o zaslání fotografie nejneobvyklejšího parkovacího stání. „Majitelé pozemků pod částí parkoviště vedou dlouhodobě spory o pozemky s hlavním městem Prahou, a v tuto chvíli není možné P+R znovu zprovoznit,“ vysvětluje pro Metro mluvčí správy komunikací Barbora Lišková.
Parkovišť P+R je nedostatek, pojmou jen tři tisíce aut
|