Autobusy v ranních hodinách často uvíznou v kolonách. Na jízdní řády se pak cestující mohou jen stěží spoléhat. Někteří mají návrhy, jak by se dala situace zlepšit. "Byl bych rád, kdyby se na Průmyslové ulici objevily vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy. Pomohlo by to linkám 122,181,183,223, které ráno nabírají desítky minut zpoždění" píše čtenář Petr Navrátil.
Čtenářova rada je přínosná, Ropid o ni již uvažuje
Společnost Ropid si je problémem vědoma. "Průmyslová je v seznamu vhodných lokalit pro zřízení preference, ale příprava a projednání bude složitější i s ohledem na poměrně velký počet světelných křižovatek," vysvětluje Tomáš Prousek z odboru plánování organizátora hromadné dopravy v Praze.
Pruh pro autobusy v Plzeňské ulici.
Ještě do konce listopadu se některé autobusové linky dočkají na kritických místech nových pruhů a ve špičce se tak budou moci vyhnout kolonám. "Do konce listopadu vytvoříme buspruh v Opatovské a Plzeňské ulici. Do stejné doby také prodloužíme buspruh v Černokostelecké, nově povede už od Depa Hostivař," dodává Prousek.
V těchto ulicích nabírají autobusy pravidelně zpoždění
- Českobrodská a Starokolínská (příjezd od Úval do Běchovic)
- Přátelství (příjezd od Říčan a průjezd Uhříněvsí)
- Milady Horákové (okolí Vozovny Střešovice, posléze Strahovského tunelu)
- Úvalská, Limuzská, Pod Táborem a Spojovací
- Bohdalecká
- Jižní spojka
- Jugoslávských partyzánů (před Vítězným náměstím)
- Barrandovský most a jeho okolí
- Strakonická (od Lahoviček k Barrandovskému mostu)
- Průmyslová
- tah Chodovská - U Vršovického hřbitova - Bělocerkevská
- Náchodská
- Českobrodská
- Plzeňská
- zdroj: DPP a Ropid
Co na vaše rady říká RopidRopid se vyjadřuje k nápadům čtenářů. Čtenář: Nebýt buspruhu v Plzeňské ulici u Kotlářky a špatně nastaveným semaforům nebyly by kolony tak velké. Ropid: Buspruh zde zajišťuje plynulý průjezd linky 167. Kolony se rozjíždí až za Prachnerovou ulicí. Čtenář: Změnit nastavení semaforů pro linku 143 z Dejvic na Strahov. Ropid: jedná se o dočasnou odklonovou trasu z důvodu výstavby městského okruhu (trvalá trasa vede Myslbekovou), zkrácení zelené v hlavním směru je obtížně prosaditelné. Po zprovoznění Blanky by měly autobusy od Svatovítské až za Střešovickou ulici jezdit po kolejích a zastavovat v tramvajových zastávkách. Čtenář: Vytvořit buspruh v Průmyslové ulici. Ropid: Průmyslová e v seznamu vhodných lokalit pro zřízení preference, ale příprava a projednání bude složitější i s ohledem na poměrně velký počet světelných křižovatek, kde je s ohledem na celkovou propustnost vhodnějším řešením buspruh přerušit |