V prvních dnech až týdnech bude rychlost provozu v tunelovém komplexu Blanka v Praze snížená na 50 kilometrů za hodinu. „Až si řidiči na tunely a nájezdy do nich zvyknou, zvýší se na 70 kilometrů za hodinu jako v ostatních pražských tunelech,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.
Magistrát původně oznámil, že se tunel bude otevírat v neděli 20. září. „Chtěli jsme ho otevřít v první možnou chvíli,“ uvedl Dolínek. Závěrečné zkoušky, které umožní zkušební provoz trojice tunelů, skončí v pátek. Ve čtvrtek 17. září je naplánované ještě velké cvičení integrovaného záchranného systému.
Většinu změn v dopravě neplánuje Praha zavádět okamžitě, v sobotu začnou spolu s otevřením tunelů fungovat jen semafory ve Wenzigově ulici na konci Nuselského mostu. Výhledově by se měla zklidnit také doprava ve Veletržní ulici v Praze 6 a na Malé Straně. Změny řeší na magistrátu tří pracovní skupiny, v první jsou městské části, které budou nejvíc ovlivněné, ve druhé zástupci všech městských částí Praha 1 až 22 a ve třetí odborníci.
„Připravili jsme plán na úplnou uzávěrku města pro nákladní dopravu nad 12 tun,“ řekl Dolínek. Těžké kamiony by mohly jen na dálnice a rychlostní silnice. Výjimky by mohl udělit jen magistrát nebo městské části, se kterými chce ještě plán probrat.
Většina odborníků podle Dolínka ale takové řešení nedoporučuje, dokud nebude otevřený Pražský okruh kvůli dopadům na okolní obce. „Na ministerstvu dopravy jsem byl ubezpečen, že by to mohlo být možné,“ dodal Dolínek. Zvažuje se také zavedení autobusové linky, která by projížděla tunelem Blanka ze Zličína do Kobylis.