„Čakovice. Konečná stanice, prosíme, vystupte!“ Takové hlášení by za pár let rádo slýchalo vedení této městské části. Podle jejího starosty Alexandera Lochmana by se sem měla prodloužit trasa metra C z Letňan a žádá o něj v rámci jednání o změně územního plánu. V budoucnu tu totiž mají díky soukromé výstavbě přibýt tisícovky obyvatel.
„Jde o nějakých šedesát tisíc lidí. To už je důvod, abychom jim nabídli důstojný způsob dopravy. A metro je nejrychlejší a nejkomfortnější způsob,“ řekl Lochman.
Šest tisícovek nových Čakovických by měla přinést výstavba v areálu firmy Avie, další lidé by metro využívali ze spádové oblasti Vinoře, Kbel či Miškovic. Rovněž by tam dojížděli Středočeši.
Podle náměstka primátorky Petra Dolínka se dá o variantě přemýšlet. „Vždy jsme otevřeni jednání o ekologickém způsobu dopravy do rozvíjejících se lokalit,“ uvedl náměstek Dolínek.
Konečná v Čakovicích není ale zdaleka jediným nápadem, který v souvislosti s prodlužováním metra v poslední době padnul. Kromě značné pozornosti, která se nyní upíná k plánované výstavbě linky D, je podle primátorky Adriany Krnáčové ve hře i varianta odbočky z Veleslavína na letiště.
„Bavíme se i o tom, že metro A takto prodloužíme na letiště. Do roku 2020 bude také jezdit tramvaj na Dědinu a já bych ji chtěla protáhnout až k Terminálu číslo tři,“ řekla deníku Metro Krnáčová.
Starší plány trasy áčka na letiště by rád oprášil i zastupitel Prahy 6 Jakub Stárek. Podle něj by mohlo řešení pomoct hlavně sídlišti Dědina, kde má vyrůst nová čtvrť. V případě zbudování dopravního terminálu a záchytného parkoviště P+R u nové stanice Dlouhá Míle by se vyřešilo i parkování Středočechů na západě města.
Výkupy pozemků zbržďují rozšiřování metra
|