metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 27 °C

Středa, 19. září 2018. Svátek má Zita.
Natallia Mičková má na starosti chod celého start-upu.
Natallia Mičková má na starosti chod celého start-upu. | foto: ArchivMetro.cz

Češi nejsou zvyklí darovat květinu jen tak bez důvodu, říká květinářka

7. července 2017  9:25 Pavel Urban Metro.cz
Natallia Mičková spustila před měsícem v pouhých 22 letech e-shop s vázanými květinami Givelo.cz. O začátcích, nabídce i chování Čechů hovořila pro Metro.

Jak vás napadlo vytvořit e-shop s vázanými květinami? Kde jste se inspirovala?
První inspirace pochází z Běloruska, kde jsem vyrůstala. Tam je darování květin běžná věc. Lidé jsou na to zvyklí a trh s květinami má úplně jiný rozměr. Potom jsme se o tom bavili s manželem a kamarádem, který tehdy rozvážel růže. Po hlubším průzkumu jsme zjistili, že českému trhu chybí podobná kvalitní služba a lidé nemají asociaci s žádnou značkou, která by květiny rozvážela. Je tady potenciál zejména díky tomu, že lidé nejsou zvyklí darovat květiny bez jakéhokoliv důvodu. Z byznysového pohledu je to navíc trh, který roste globálně dvouciferným číslem.



Když si vyberu květinu jen podle obrázku a ne osobně, jak zaručujete, že obdarovaná dostane skutečně čerstvou květinu?
Náš koncept zaručuje, že je koupená květina opravdu čerstvá. Givelo totiž nemá stálou nabídku. Každý druhý den nakupujeme nové květiny, ze kterých ji sestavujeme. Při výběru jsem náročná a často nevím, jaké květiny se mi podaří sehnat. Fungujeme podobně jako restaurace, které vaří z čerstvých surovin a denně nabízejí pouze několik jídel.

Nechybí v konceptu mužům reakce při darování?
Moment překvapení k produktu patří v každém případě. A to i za předpokladu, že květinu necháte poslat. Ten pocit se liší, ale myslím si, že je stejně silný. Z?vlastní zkušenosti vím, jak příjemné je dostat květinu do práce a vědět, že i když ten druhý se mnou nemůže být, tak na mě myslí. Pokud chce muž květinu darovat osobně, může si ji objednat sám a pak předat.

Jak široká je nabídka květin na Givelo.cz?
Naší prioritou není kvantita. Obvykle máme 5 až 8 druhů květin denně. Vycházíme ze zkušenosti, že pro muže není důležitá šíře nabídky, ale především kvalitní a hezký produkt. Pokud si zákazník z denní nabídky nevybere, můžeme mu z dostupných květin uvázat kytici podle jeho představ. Před odesíláním každou květinu fotíme a posíláme tomu, kdo ji objednal. Zákazník tak nemá pocit, že kupuje zajíce v pytli.

Chystáte rozšíření donášky i mimo Prahu?
Myslím, že nás bude stát hodně práce a energie změnit vnímání lidí v Praze. Chceme na to jít postupně.

Máte nějaký zajímavý příběh z prvních týdnů?
Jeden zákazník nechal poslat květinu své kamarádce, se kterou se shodou okolností znal můj kolega. Tak jsme jí volali, abychom zjistili, jestli doručovací proces proběhl v?pořádku. Slečna byla dojatá, chtělo se jí brečet a říkala, že takhle voňavou květinu ještě nedostala. Někdy si záznam toho telefonátu pouštíme pro motivaci.

Co vám do současného podnikání dala vaše předchozí zaměstnání?
Především to, že je extrémně důležité pečovat o zákazníky, přemýšlet jako oni a snažit se jim vyjít maximálně vstříc.

Co všechno nyní v Givelo máte na starosti?
Vzhledem k tomu, že jsme start-up, dělám v podstatě všechno. Ale hlavně se snažím dohlížet na to, aby všechno fungovalo na sto procent. Abychom lidem mohli dávat radost, je nutné mít všechny procesy dotažené do dokonalosti. To je především moje zodpovědnost.



Komentáře

Hlavní zprávy

Xindl X: Byla zábava zkusit si věci, které jsem na deskách neměl

Ondřej Ládek v civilu
vydáno 19. září 2018  14:45

Ondřej Ládek vydává pod přezdívkou Xindl X pozítří šestou studiovou desku. Nese název Sexy Exity a přináší pestrou škálu písní. Autor většiny z nich se v...  celý článek

„Začalo to vlaštovkou de luxe,“ říká spisovatel Václav Šorel

Z publikace Vzduch je naše moře – Historie českého a československého letectví...
vydáno 19. září 2018  11:32

Podzimní Velký knižní čtvrtek nabídne patnáct novinek napříč žánry. Na pultech knihkupců se objeví mimo jiné i publikace Vzduch je naše moře – Historie...  celý článek

Švédský nábytek dorazí bez kuliček

Interiér prodejny Ikea na Václavském náměstí v Praze.
vydáno 19. září 2018  8:32

Skandinávská firma Ikea otvírá zítra na Václavském náměstí novou malou prodejnu.  celý článek

Rezidenti platí a podvodníci šetří. Zakrývají si espézetky

Zakrytá registrační značka automobilu v Pařížské ulici.
vydáno 19. září 2018  5:55

Bahno. Nálepky. Hadry. Listí. Tohle všechno najdete na SPZ v parkovacích zónách.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám