Cestující si sice mohou užít v některých autobusech chládku, jde však pouze o malé procento vozů. "Plně klimatizovaných autobusů včetně prostoru pro cestující máme dohromady 21,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Bude chládek i v tramvajích?
Ta dodává, že v současné době jezdí v Praze také zkušební prototyp tramvaje 15T, ve které si mohou pasažéři užít klimatizace. Zda se však cestující dočkají chládku i v dalších soupravách, není zatím vůbec jisté. "Další osazování klimatizací na nově dodávané tramvaje je poměrně složité,“ vysvětluje Řehková.
Dopravní podnik totiž při objednávce tramvají typu 15T ForCity tento technický prvek nepožadoval a tudíž ho nezařadil do podmínek veřejné soutěže. Pokud se však klimatizace v tramvaji osvědčí, chce společnost v jednání o dalších "vychlazených" soupravách nadále pokračovat.
Řidiči si užívají klimatizace
Letos také podnik pořídil od společnosti Solaris deset malých autobusů, které jezdí převážně v okolí Holešovic a Troji, ty jsou nově také vybaveny klimatizací. Do budoucna by jich mohlo v uilicích metropole jezdit více. Většina autobusů má klimatizované kabinky alespoň pro řidiče.