Podél českých silnic jsou miliony dopravních značek a ukazatelů. Nedávno jsme psali o „přeznačkování“ v Praze u Bílé hory, kde je na pár čtverečních metrech dvanáct dopravních značek. Další upozornění doputovalo od čtenářů z Benešovska. Před nájezdem na dálnici D1 u Ostředku skáčou kilometry na ukazatelích. Cíl cesty se podle nich spíš vzdaluje, místo aby se přibližoval. „Je to možné, ale neřeknu vám, proč to tak je,“ řekl k situaci Luděk Beneš, vedoucí benešovské správy a údržby silnic. Přislíbil, že dá místo zkontrolovat.
Kdo vlastně určuje, kam se jaká dopravní značka postaví? „Když se staví nová silnice, je to součást projektu a většinou to podle dodané dokumentace instaluje zhotovitel stavby,“ vysvětluje pravidla Bohumil Taraba z kladenské správy silnic. V případě, že se značení doplňuje, impulz může dát v podstatě kdokoli, příkaz dodat nové značení dává odbor dopravy příslušného krajského nebo městského úřadu, pokud se jedná o silnice druhé a třetí třídy. V roce 2009 došlo k hromadné akci, při které se instalovaly a doplňovaly značky po celé republice. „Někde mohlo k nepřesnostem dojít,“ připouští šéf kladenských silničářů Taraba.
Silnice první třídy a dálnice spadají pod Ředitelství silnic a dálnic. „Jednou se ozval pán, o jeden kilometr mu neseděla vzdálenost do krajského města na sjezdu z dálnice,“ řekl deníku Metro mluvčí ŘSD Jan Studecký. Čtenáři deníku Metro si nedávno všimli překlepu na ceduli pražské Jižní spojky – Bečhovice, které pak ŘSD opravilo. Podobně přispěl deník Metro k nápravě špatného značení pražské městské části – z Koloďeje na správné Koloděje. Už léta jsou v okolí středočeských Strančic směrovky Stránčice. Místní to ale podle našeho zjištění už dávno neřeší. „Každý si to stejně píše po svém,“ uvedla pracovnice strančického obecního úřadu.
Nejvíc hlášení po zimě
|