metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 27 °C

Středa, 18. července 2018. Svátek má Drahomíra.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček. | foto: MAFRA

Čím dojet z metropole na letiště? Ve hře jsou dvě možnosti

6. září 2017  17:41 Filip Jaroševský Metro.cz
Praha testuje, kolik cestujících pojmou nejdelší pražské autobusy.

S přibývajícími spolužáky se uvnitř autobusu cítili studenti poněkud stísněně. „Pošlete nám sem alespoň ňáký holky,“ úpěl jeden z nich, když koordinátor zavelel napěchovat do vozu posledních sedm lidí. Pracovníci dopravního podniku včera testovali kapacitu dvou typů autobusů, které by mohly jezdit na trase z letiště v Ruzyni na Veleslavín.



V prostorách svých ústředních dílen v Praze 10 proto nahnali dovnitř stovky studentů dopravní školy. „Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince číslo 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik minulý týden vyslal na trasu z letiště na Veleslavín nový jednadvacet metrů dlouhý autobus Mercedes Benz. Zahájil tak druhou oficiální zkoušku. Už předtím na stejné lince testoval ještě o čtyři metry delší typ autobusu belgického výrobce Van Hool. Po čtyřměsíčních testech se má dopravce rozhodnout, který typ více vyhovuje jeho požadavkům.

Podle technických parametrů má Van Hool, jenž je zároveň nejdelším autobusem, který kdy brázdil české silnice, pojmout přesně 181 cestujících. Mercedes je na tom papírově lépe, podle výrobce se do něj vejde až 190 lidí.

Kapacitu míst ve svých dopravních prostředcích už DPP s pomocí studentů testoval. Zkoušky probíhaly v areálu jeho ústředních dílen nebo ve Vozovně Motol, kde se nachází i dopravní průmyslová škola. „Vždycky nás tam napěchovali jako dobytek. Pak není divu, že když to šlo, schovávali jsme se za rohem,“ vzpomíná bývalý student motolské dopravky Petr Koblížek.

Dopravní podnik provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady na provoz autobusů činí ročně přibližně čtyři miliardy korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

Pohořelec bez aut, Letná beze změn

Zlepšením dopravního řešení před „Malým Berlínem“ dojde k rozšíření chodníku a...
vydáno 18. července 2018  10:48

Veletržní ulice jako moderní bulvár plný stromů, ulice Dukelských hrdinů jako třída, za kterou se nebude muset Praha 7 stydět. Takové byly plány pražského...  celý článek

Sloupek Pavla Maurera: Brno, piva plno

Pavel Maurer
vydáno 18. července 2018  8:42

„Pokud si někdo chce užít Brno na plné pecky, ať nehledá lokální zvláštnosti,“ píše ve svém sloupku milovník jídla.   celý článek

Slunce v bytech už svítit nemusí

Stěny v rezidenci Jeseniova se kroutí, aby byty získaly co nejvíce slunečního...
vydáno 18. července 2018  6:24

Stavební předpisy v metropoli se mění. Podle opozice ale novela vezme lidem ochranu. „Další postup budeme konzultovat s právníky,“ uvedla náměstkyně...  celý článek

„Zagorová je milá holka.“ Slavný Jakešův projev dnes slaví výročí

Miroslav Štěpán a Milouš Jakeš
vydáno 17. července 2018  14:42

Perly z úst generálního tajemníka ÚV KSČ v projevu k funkcionářům předznamenaly v létě 1989 neodvratný pád režimu. Milouš Jakeš se zapsal do historie...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám