metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 7 °C

Sobota, 17. listopadu 2018. Den boje za svobodu a demokracii.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček. | foto: MAFRA

Čím dojet z metropole na letiště? Ve hře jsou dvě možnosti

6. září 2017  17:41 Filip Jaroševský Metro.cz
Praha testuje, kolik cestujících pojmou nejdelší pražské autobusy.

S přibývajícími spolužáky se uvnitř autobusu cítili studenti poněkud stísněně. „Pošlete nám sem alespoň ňáký holky,“ úpěl jeden z nich, když koordinátor zavelel napěchovat do vozu posledních sedm lidí. Pracovníci dopravního podniku včera testovali kapacitu dvou typů autobusů, které by mohly jezdit na trase z letiště v Ruzyni na Veleslavín.

V prostorách svých ústředních dílen v Praze 10 proto nahnali dovnitř stovky studentů dopravní školy. „Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince číslo 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik minulý týden vyslal na trasu z letiště na Veleslavín nový jednadvacet metrů dlouhý autobus Mercedes Benz. Zahájil tak druhou oficiální zkoušku. Už předtím na stejné lince testoval ještě o čtyři metry delší typ autobusu belgického výrobce Van Hool. Po čtyřměsíčních testech se má dopravce rozhodnout, který typ více vyhovuje jeho požadavkům.

Podle technických parametrů má Van Hool, jenž je zároveň nejdelším autobusem, který kdy brázdil české silnice, pojmout přesně 181 cestujících. Mercedes je na tom papírově lépe, podle výrobce se do něj vejde až 190 lidí.

Kapacitu míst ve svých dopravních prostředcích už DPP s pomocí studentů testoval. Zkoušky probíhaly v areálu jeho ústředních dílen nebo ve Vozovně Motol, kde se nachází i dopravní průmyslová škola. „Vždycky nás tam napěchovali jako dobytek. Pak není divu, že když to šlo, schovávali jsme se za rohem,“ vzpomíná bývalý student motolské dopravky Petr Koblížek.

Dopravní podnik provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady na provoz autobusů činí ročně přibližně čtyři miliardy korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Omlazená fabia: tři válce do pohody. Stačí to?

Výbušnost té rakety za autem nečekejte. Lenivé kňučení ale také ne!
vydáno 17. listopadu 2018  16:49

Novou Škodu Fabia koupíte už jenom v benzinu a se třemi válci. Je to nenáročné auto, které si ale svou pozici obhájí.  celý článek

Utíkání před komunisty není špás ani v balónu

Film Balón byl natočen podle skutečných událostí.
vydáno 17. listopadu 2018  13:36

Snímek vyprávějící o kreativním úniku východoněmeckých rodin na Západ měl v českých kinech premiéru ve čtvrtek.  celý článek

Sloupek Aleše Vavřince: Díky, mámo

Aleš Vavřinec, kouč, průvodce vnitřní změnou, terapeut
vydáno 17. listopadu 2018  10:19

Ahoj, mami. Tohle je pro tebe. Máš dneska narozeniny a já ti nechci dát jen další věc, která se bude tak krásně vyjímat zastrčená ve skříni. Chci ti dát...  celý článek

Jdete s dítětem na očkování? Vezměte s sebou i prarodiče

Ilustrační snímek
vydáno 17. listopadu 2018  7:30

Povinné očkování mají předepsané jen děti. Odborníci se ale shodují, že proti některým nemocem by se měli nechat očkovat i dospělí a především senioři.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám