metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Sobota, 18. listopadu 2017. Svátek má Romana.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček. | foto: MAFRA

Čím dojet z metropole na letiště? Ve hře jsou dvě možnosti

6. září 2017  17:41 Filip Jaroševský Metro.cz
Praha testuje, kolik cestujících pojmou nejdelší pražské autobusy.

S přibývajícími spolužáky se uvnitř autobusu cítili studenti poněkud stísněně. „Pošlete nám sem alespoň ňáký holky,“ úpěl jeden z nich, když koordinátor zavelel napěchovat do vozu posledních sedm lidí. Pracovníci dopravního podniku včera testovali kapacitu dvou typů autobusů, které by mohly jezdit na trase z letiště v Ruzyni na Veleslavín.



V prostorách svých ústředních dílen v Praze 10 proto nahnali dovnitř stovky studentů dopravní školy. „Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince číslo 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik minulý týden vyslal na trasu z letiště na Veleslavín nový jednadvacet metrů dlouhý autobus Mercedes Benz. Zahájil tak druhou oficiální zkoušku. Už předtím na stejné lince testoval ještě o čtyři metry delší typ autobusu belgického výrobce Van Hool. Po čtyřměsíčních testech se má dopravce rozhodnout, který typ více vyhovuje jeho požadavkům.

Podle technických parametrů má Van Hool, jenž je zároveň nejdelším autobusem, který kdy brázdil české silnice, pojmout přesně 181 cestujících. Mercedes je na tom papírově lépe, podle výrobce se do něj vejde až 190 lidí.

Kapacitu míst ve svých dopravních prostředcích už DPP s pomocí studentů testoval. Zkoušky probíhaly v areálu jeho ústředních dílen nebo ve Vozovně Motol, kde se nachází i dopravní průmyslová škola. „Vždycky nás tam napěchovali jako dobytek. Pak není divu, že když to šlo, schovávali jsme se za rohem,“ vzpomíná bývalý student motolské dopravky Petr Koblížek.

Dopravní podnik provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady na provoz autobusů činí ročně přibližně čtyři miliardy korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

2,5 milionu dní jsme proleželi za úrazy

Na jednašedesátiletého muže se v Hlučíně zřítila zeď vysoká dva metry a široká...
vydáno 18. listopadu 2017  15:21

Mnoho pracovních úrazů má stále stejnou příčinu.  celý článek

Nezajímají mě Nekonečné intelektuální kydy, říká scénárista Petr Kolečko

Petr Kolečko
vydáno 18. listopadu 2017  11:15

Těsně za sebou měl premiéru své nové divadelní hry dvě noci na Karlštejně a filmu Bajkeři. Na oba počiny je hodně vidět, neboť jméno scenáristy Petra...  celý článek

Zamiřte na výlet do Afriky s Hanzelkou a Zikmundem

Dvojice projela celou Afriku.
vydáno 18. listopadu 2017  8:13

Zoo Dvůr Králové zve návštěvníky na výstavu H + Z v Africe. Prostřednictvím dvou desítek fotografií a předmětů, které zapůjčilo Muzeum jihovýchodní Moravy...  celý článek

Výživu mají řešit i ti starší lidé

(ilustrační foto)
vydáno 18. listopadu 2017  6:06

Až 50 procent seniorů trpí podvýživou, aniž by si toho byli vědomi, odhadují odborníci.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám