"Projekt rychlodráhy může být realizován českým průmyslem, včetně vlaků," uvedl Urban. Železniční spojení má končit na pražském hlavním nádraží. Podle Urbana se při stavbě částečně využije stávajících kolejí, které vedou na Letnou, a pak trať povede tunelem za Prahu. Projekt chce ČSSD realizovat během tří let, je prý připraven z hlediska administrativního i stavebních řízení. "Na stavbu lze čerpat 80 procent rozpočtu z EU, protože souvisí se spojením letiště a centra," dodal Urban. Stát by tak stavba stála každý rok zhruba jednu miliardu.
Rychlodráha se řeší už deset let
Projekt rychlodráhy na letitě se diskutuje posledních deset let. Otazníky se točily například kolem toho, zdali je pro toto spojení výhodnější vlaky zavést na pražské hlavní nebo Masarykovo nádraží. Kromě varianty vedoucí podél současného spojení na Kladno se uvažovalo například i o trase vedoucí přes Hlubočepy pražským Semmeringem.
Dalším prostředkem jak podpořit ekonomiku je podle Urbana program zateplování veřejných budov. Snížením spotřeby se investované prostředky státu vrátí. Urban bych chtěl také ustavit jeden velký regulační úřad, který by měl na starosti energetiku, železniční dopravu a ceny vody. Ministerstvo dopravy podle něj například nemůže řešit spory soukromých dopravců a ČD, když je resort zároveň vlastníkem státních drah. To prý musí dělat někdo nezaujatý. Nový superregulátor by vznikl při stávajícím Energetickém regulačním úřadu.