Dlouhodobě nejoblíbenější i nejvytíženější je trasa A2. Ta vede z jihu od Vraného nad Vltavou přes Modřany, Podolí, Podskalí a centrem přes Karlín na sever do Tróje. Podle cyklosčítačů, které počítají jezdce na Podolském nábřeží, tudy projede v sezóně denně až tisícovka cyklistů. Kupříkladu ve čtvrtek 7. května odpoledne sčítač ve stezce u Vyšehradského tunelu zaznamenal od rána 805 průjezdů cyklistů. Vytíženou trasou je rovněž ta, která vede od Barrandovského mostu podél Jižní spojky a dále Krčským lesem na Jižní město. Stovky cyklistů projedou rovněž Prokopským údolím nebo po Vršovické v Praze 10.
Pražané mají možnost jezdit buď po cyklostezce, nebo po cyklotrase - ta na rozdíl od stezky vede mezi automobily. Na řadě míst, kupříkladu na Vršovické, jsou umístěny tzv. cyklopiktogramy zobrazující kolo. Ty jsou v místech, kde podle norem nelze udělat pruh pro cyklisty. Obrazce řidiče upozorní, aby s cyklisty v těchto místech počítali.
Zatím se neví, kde cyklostezky vyrostou
Hlavní město v minulosti investovalo do staveb pro cyklisty několik set milionů. Za co budou letos přesně utraceny, zatím není jasné. Nově jmenovaná magistrátní komise pro cyklodopravu nyní sestavuje návrh seznamu. Ten by mohl být částečně připraven v příštím týdnu a měly by na něm být ty nejzásadnější stavby.
Z hlediska investovaných peněz se nechvalně známou stala cyklostezka z Vysočan do Hloubětína, která i se stavbou tří mostů vyšla na více než 140 milionů korun. Na stavbu, která se uskutečnila za exprimátora Pavla Béma (ODS), dostalo město peníze z evropských fondů.