"Nejvýznamnější oblastí s dlouhodobou náhradní dopravou je Praha 6, kde probíhá výstavba metra A a tunelového komplexu Blanka. Současně jsou prováděny rekonstrukce tramvajových tratí a vozovek," píše se v materiálu, který schválili radní.
Výluky v šesté městské části se dotkly velkého počtu autobusů, které měly nejen prodloužené objízdné trasy, ale vlivem problematické dopravy zpomalené takzvané oběhové rychlosti, "a tím se zvýšily náklady na celkový provo". Výluky v Praze 6 vyjdou na zhruba 20 milionů korun.
Dopravce už dostal peníze za provoz při povodních
V Praze 10 si výluka tramvají mezi náměstím Míru a Vršovickým náměstím vyžádala 13,4 milionu korun. Náklady tu zvýšil fakt, že nebyl přerušen provoz tramvajové linky 22. "Vzhledem k tomu, že se nejedná o koncový úsek tramvajové sítě a linkou 22 bylo nutno i nadále zajistit dopravní obslužnost Vršovic a Strašnic nebylo možné v tramvajové dopravě realizovat žádné úspory neboť linka 22 byla vedena pouze po odklonové trase," píše se v dokumentu. Na Poděbradské v Praze 9 musely zase autobusy X25 vyjet kvůli opravě trati. Za to město zaplatí 2,3 milionu.
Hlavní město v letošním roce již jednou dopravci muselo přidat peníze na provoz náhradních linek, a to v období červnové povodně a krátce po ní. Tehdy město DPP doplatilo zhruba 5,5 milionu korun.