Z nedávné ankety, kterou dopravní podnik organizoval, vyplynulo, že dřevěné sedačky jsou mezi cestujícími oblíbenější než polstrované nebo plastové.
Dřevěné sedačky se lépe udržují
"Obměna sedaček v MHD přestavuje naši dlouhodobou prioritu. Snažíme se postupně nahrazovat látkové sedačky za dřevěné, které jsou navíc i snadněji udržovatelné. S dodávkou nových tramvají typu 15T Forcity a postupnou modernizací obousměrných tramvají typu KT8N2 bychom mohli dosáhnout v roce 2018 podílu 50:50," uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel tramvaje.
Do konce letošního roku bude podle podniku po Praze jezdit 61 tramvají Forcity a 16 tramvají KT8N2 s dřevěnými sedačkami. Za šest let by se jejich počet měl zvýšit na 250 a 23. Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje výměnu také u typů T6A5, které se vyráběly především v 90. letech minulého století.
Sedačky si bude dopravce možná vyrábět sám
"Cena sklolaminátových sedáků v tramvajích T3 se postupně vyšplhala až na neuvěřitelných 5000 korun za kus, proto uvažujeme i o možnosti vlastní výroby těchto sedaček v opravně tramvají, pokud to bude nezbytné," sdělilo tiskové oddělení podniku. V současnosti má podnik ve svém vozovém parku přes 900 tramvajových vozů.
Jak to vidím jáNejlepší je laminát Dřevěné, nebo polstrované? Pro mě zní tahle otázka jinak - červená, nebo šedá? Každý, kdo jezdil dlouhá léta do školy nebo do práce v sklolaminátové sedačce, ví, že nejlepší posezení je v téhle skořepině. Ta je ale zároveň ukázkovým příkladem kdysi moderního bruselského designu, jenž díky své praktičnosti vydržel v tramvajích skoro padesát let. Robert Oppelt, redaktor |