Dopravce
|
„Potřeba obměny vozového parku tu je. V současné době připravujeme zadané veřejné soutěže, kterou bychom rádi vypsali v druhé polovině letošního roku,“ řekl Ďuriš. Dodávky nových zhruba 150 autobusů by DPP chtěl uskutečnit v roce 2016. „Počet dodaných vozů se ještě může měnit, nicméně bude se jednat o větší počet vozů,“ dodal Ďuriš.
Průměrné stáří autobusů v DPP je podle generálního ředitele těsně pod devíti lety, což je hranice daná zákonnými normami na životnost autobusů v MHD. Nové autobusy budou muset mimo jiné splňovat například nejvyšší ekologické normy. „Není přijatelné, aby se dodávalo cokoliv, co nemá normu euro šest,“ řekl Ďuriš.
Budou po Praze jezdit i nové elektrobusy?
DPP chce letos rovněž začít testovat nové elektrobusy. Zkouška by měla trvat asi rok a v jejím rámci chce DPP otestovat elektrobusy s pantografem, jehož prostřednictvím se stroj nabíjí ze speciální troleje.
„Dospěli jsme k závěru, že toto je nejvhodnější koncepce, která by mohla být v Praze v rámci elektromobility využívána. Vybudování troleje by neměl být problém - dovedeme si to udělat sami, navíc je to v řádu vybudování několika metrů troleje,“ řekl ředitel.