metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 25 °C

Pondělí, 18. června 2018. Svátek má Milan.
Renault Koleos
Dalších 5 fotografií v galerii
Renault Koleos | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Druhý pokus se už povedl

13. ledna 2018  14:10 Petr Holeček Metro.cz
Renault si napravuje reputaci mezi SUV s novým velkým koleosem.

Přiznám se bez mučení, že jsem od nového Renaultu Koleos nečekal nějaký zázrak. V záplavě SUV, jež naše redakce v poslední době testovala, byla zajímavá auta, některá designově ustřelená, jiná výborná v terénu, další zbytečně humpolácká. Po týdenním testování druhé generace francouzského „kolosu“ mi ale začalo docházet, že na některá auta zapomenete už po pár dnech, zatímco jiná se vám zaryjí pod kůži. A to je případ koleosu.



Ne proto, že by byl fenomenální na silnici nebo nezlomný v terénu. Čiší z něj majestátnost, je prostorný, parádně pohodlný a v neposlední řadě pěkný. Mám slabost pro současný design masek francouzských vozů, líbí se mi ta neskrývaná drzost namontovat na mříž chladiče znak firmy velký pomalu jako formát A4 a také obrovské diodové svícení ve tvaru písmene C.

Fotogalerie

Oproti první generaci koleosu, která zrovna díru do světa neudělala, před námi stojí sebevědomé auto. A vlastně ani není francouzské – techniku z velké části převzalo od Nissanu X-Trail a je na chlup podobné svému dvojčeti Samsungu QM6, vyrábí se ostatně v Koreji.

K testu jsme dostali verzi Initiale Paris, takže v kabině na nás čekala vyhřátá sedadla s koženkovým čalouněním, auto sedělo na impozantních devatenáctipalcových kolech. Řetězy se na ně shánějí těžko, ale není to tak úplně potřeba – v této nejvyšší výbavě za 980 tisíc korun je to vždy čtyřkolka, v nejnižší Zen (700 tisíc korun) naopak jen předokolka.

V nabídce motorů je základem dieselová šestnáctistovka o výkonu 96 kW, další dvě verze pohání rovněž naftový dvoulitr s výkonem 128 kW – jedna verze má manuální řazení, druhá samočinnou převodovku CVT. Posledně zmiňovanou jsme vyzkoušeli. Má pěkný točivý moment dosahující hodnoty 380 N.m v otáčkách 2000 za minutu, což se pro takový koráb hodí.

Auto je živé, třebaže při rychlé jízdě musíte počítat s vyšší váhou 1730 kg. Spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 8 litrů na sto kilometrů. Světlá výška 210 mm a možnost nastavit trvalý pohon všech kol se hodí při jízdě mimo silnice. Ani tady není nový povedený koleos mimo mísu.



Komentáře

Hlavní zprávy

Má se v inzerátech uvádět výše platu?

Mzdu by si měly obě strany domluvit u pohovoru.
vydáno 17. června 2018  14:45

Kdo hledá novou práci, je pro něj jedním z nejdůležitějších kritérií výše nabízené mzdy. Na Slovensku už je povinnost ji uvádět.  celý článek

To není Starlord, Chris Pratt přichází do Jurského parku

Chris Pratt se na ostrově snaží najít inteligentního ještěra, kterého vychoval.
vydáno 17. června 2018  12:59

Nedávno se ukázal v nových Avengers jako Starlord, nyní je hrdinou na ostrově dinosaurů.  celý článek

Změna vyžene z Prahy dobré průvodce, říká Američan

David Rios
vydáno 17. června 2018  11:30

V současnosti může být průvodcem každý, kdo má živnost. To se ale nejspíš změní. Pražské zastupitelstvo včera schválilo návrh novely zákona, který si...  celý článek

Umí dřít, ale má duši osobáku

Předek auta dostal firemní tvář – víceúhelníkovou masku.
vydáno 17. června 2018  9:40

Transit Custom prodělal omlazovací kúru – je krásnější a stále nabízí královský prostor pro práci i rodinu.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám