Podle smlouvy z roku 2006 musí Praha odebrat 250 tramvají 15T ForCity za více než 19 miliard korun. Kontrakt přitom firmu ročně zadlužuje o 2,3 miliardy korun. Víc peněz od města ale Ďuriš čekat nemůže. Navýšení rozpočtu totiž chtěl už Křístek. A nepochodil. Jaroslav Ďuriš - dosavadní šéf dopravního podniku v Českých Budějovicích by ale uspět mohl. Minimálně proto, že fungování největší pražské firmy velmi dobře zná.
S řadovými zaměstnanci Ďuriš vycházel, ale co s radními?
Zmrazí mzdy
|
Ostatně slova chvály si během svého angažmá v Budějovicích vysloužil i od odborářů. Podle předáka Davida Lataje Ďuriš dobře vycházel s lidmi. "Dokázal jít i za řadovými zaměstnanci a věci řešit," říká Lataj. Jak ale dodává, firmu firmou nedělá její ředitel, ale jeho podřízení.
"A samozřejmě musí mít hlavně důvěru radních, je to politická funkce. Bez ní se v Praze dlouho neohřeje," uzavírá odborář. A může mít pravdu. "V případě, že by pan Ďuriš neuspěl, otázka jiného generálního ředitele nebude vůbec na stole. Firma by pravděpodobně v podobě, jak ji známe dnes, přestala existovat," řekl deníku Metro primátor Tomáš Hudeček.
Pokuty vzrostou. A co ceny jízdenek?
Ďuriš se chce podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun. Ďuriš. Patří to podle něj ke krokům, které mohou vést ke stabilizaci organizace, jež zajišťuje v hlavním městě hromadnou dopravu.
Kde se vzal?Od dubna loňského roku Jaroslav Ďuriš vede českobudějovický dopravní podnik, a podle odborářů ne špatně.
|