„Dopravní model předpokládá navýšení dopravy v řešeném území. Důvodem jsou zejména rozvojové počiny v prostoru Prahy 9, změny atraktivity tras v souvislosti se zprovozněním tunelu Blanka a předpokladu dalšího navýšení automobilové dopravy v následujících letech,“ píše se v dokumentu. Proto technická správa navrhuje křižovatky přestavět tak, aby jimi auta projížděla plynuleji. Nyní obě křížení řídí světelná signalizace a nárazově se na nich tvoří kolony.
Změna křižovatek má být součástí dopravních opatření po otevření tunelu Blanka. Pokud se záměr Technické správy komunikací uskuteční, stavět by se mělo v roce 2018.
„Navržené řešení tvoří prostorovou bariéru a naprosto znemožňuje příčnou propustnost přilehlým územím přes ulici Kbelskou v úseku mezi navrhovanými mimoúrovňovými křižovatkami, a to jak pro pěší, tak pro cyklisty,“ uvedla Praha 14. Podle ní je třeba zachovat podchod pod Průmyslovou, kudy vede cyklostezka A26 propojující sídliště Černý Most s centrem města.
V loňském roce místem projíždělo kolem 41 tisíc aut denně, po zvýšení kapacity křižovatek se podle dokumentu dá očekávat zvýšení až na téměř 60 tisíc vozidel.