"Jedná se o identický problém, který jsme řešili při výstavbě tunelového komplexu Blanka, kde byly rovněž problematické vztahy se společností IDS," řekl Svoboda. Současné vedení města podle něj přišlo k problému jako "slepý k houslím". "Nicméně svým zvolením do funkcí přijalo plnou odpovědnost za správu města," dodal.
Město by podle Svobody mělo vybrat firmu, která by dozorovala práci stavebních společností a firmy IDS a měla by udělat kategorizaci rozpočtových položek prodloužení metra A. Tedy jakési stanovení cen jednotlivých zakázek a určení, zda splňují stanovené podmínky.
Metrem A už se zabývá i policie
Nové metro
|
Podle auditu IDS údajně zadal některé práce bez řádného zadávacího řízení. Tuto skutečnost se měl snažit dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již všechny práce v řádu desítek milionů korun byly dokončeny. Tím by byl porušen zákon o veřejných zakázkách. Vícepráce přitom neměly být v původní zadávací dokumentaci, kterou odsouhlasil pražský dopravní podnik. Kvůli problémům již bylo podáno i trestní oznámení.
Svoboda dnes zároveň zopakoval, že radní pro dopravu Jiří Pařízek byl zároveň zaměstnancem společnosti IDS a členem statutárního orgánu dopravního podniku. Šlo tak podle něj o střet zájmů. "Je podle mě minimálně slušností a povinností každého zastupitele hlavního města Prahy oznámit to, že nastupuje jako představitel města do firmy, která má smluvní kontrakty s jeho předešlým zaměstnavatelem," řekl Svoboda.
Vše jsem přiznal a hájil zájmy dopravního podniku, říká Pařízek
Pařízek s obviněním nesouhlasí. "Svůj zaměstnanecký poměr včetně pobírané finanční odměny jsem za roky 2010, 2011 i 2012 uvedl v Etickém kodexu zastupitele hlavního města Prahy, který je k nahlédnutí u předsedy kontrolního výboru," uvedl v prohlášení. Dodal, že jako člen a později i předseda dozorčí rady DPP v případech, kdy se hlasovalo o záležitostech souvisejících s IDS, hlasoval "ve prospěch dopravního podniku nebo se zdržel hlasování právě z důvodu možného střetu zájmů".