náhledy
České stopy v Egyptě. Ukrajinská firma Tatra-Yug má dodávat tramvaje pro egyptské město Alexandrii. Model K1M6 je částečně nízkopodlažní tramvaj, která pojme až 267 cestujících, kteří mohou pro nástup a výstup využít celkem čtvery dvoukřídlé dveře. Společnost Tatra-Yug vznikla v roce 1993 jako společný podnik ukrajinských partnerů a českého výrobce tramvají ČKD. Model K1M6 vychází z původní koncepce a výrobní dokumentace české firmy. Zatímco podnik ČKD již v dnešní době neexistuje, ukrajinská společnost expanduje.
Autor: Metro.cz
Odvážný design z Polska. Prototyp nízkopodlažní tramvaje od společnosti Modertrans jezdí v Poznani. Pětičlánková tramvaj je vyhotovena v modrém laku a již po svém představení zaujala odvážným designem, který se dočkal na jaře 2017 i ocenění na poznaňském veletrhu, kde prototyp obdržel ocenění Top Design.
Autor: WIKIPEDIA, Filip K, Metro.cz
Legenda v novém kabátu. Česká společnost Pragoimex se bude v následujících letech podílet na modernizaci zhruba pěti tisíc tramvají T3 v Rusku. Tramvaj od československé ČKD je světový rekordman v počtu vyrobených kusů (14 000 vozů). Na snímku je návrh modernizace tramvaje T3 od ruské designové společnosti Forma.
Autor: FORMA LTD, Metro.cz
Tramvaj z Česka jede na baterky. Společnost Škoda Transportation převezla letos v březnu do Turecka první z flotily bateriových tramvají pro tamní město Eskişehir. Díky tomu, že jsou tramvaje vybaveny výkonnými trakčními bateriemi, je bude moci dopravce provozovat na více než kilometrovém úseku bez trolejového vedení, který město plánuje vybudovat. Bateriový pohon se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajíždět do oblastí, kde není nainstalována trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION, Metro.cz
Tramvaje Siemens Avenio jezdí v německém Mnichově. Malé nápravové zatížení tramvaje Avenio umožňuje tichou jízdu i na starších tratích, minimalizuje se opotřebení kol a kolejnic a snižuje se spotřeba energie. Inženýři ze společnosti Siemens dokázali u tramvají Avenio podstatně snížit hluk pohonu a brzd, což je příjemné nejen pro cestující, ale také pro kolemjdoucí a obyvatele okolních domů. Na vozidle je použito přes 90% recyklovatelného materiálu. Stoprocentně nízkopodlažní tramvaj Avenio v dvoučlánkové verzi poskytuje prostor pro 220 cestujících. Tříčlánková pojme až 260 cestujících.
Autor: Avenio, Metro.cz
Švýcarská společnost Stadler, která dodává tramvaje i pro Ostravu, vyhrála zakázku pro výrobu tramvají do bolívijského města Cochabamba. Obousměrné tramvaje Metelica o délce 33 m, šířce 2,5 m a výšce 3,6 m zamířit by měly začít jezdit v jižní Americe od srpna 2019. Kořeny společnosti sahají do roku 1942, kdy Ernst Stadler založil Curychu inženýrskou kancelář Stadler, která se v roce 1945 začala zabývat výrobou akumulátorových a motorových posunovacích lokomotiv.
Autor: Stadler, Metro.cz
Od letošního února testuje francouzská společnost Alstom své tramvaje v australském Sydney. Model Citadis X05 s označením 305 má pojmout až 450 cestujících, kapacita systému by měla zvládnout odbavit až 13.500 pasažérů za hodinu a to díky širokým dveřím, které mají zajistit rychlou výměnu pasažérů. Tramvaje jsou navíc vyráběné z materiálů, které se dají z 98 % recyklovat. Vozidla jsou současně vyráběna pro použití při rychlostech do 80 km/h.
Autor: Alstom, Metro.cz
Společnost Škoda Transportation vyhrála loni zakázku na dodávku třinácti moderních tramvají pro Sofii. Hlavní město Bulharska získá tramvaje ForCity Classic. Sofia tak bude po Praze, slovenské Bratislavě, lotyšské Rize a finských Helsinkách už páté hlavní město jednoho ze států Evropské unie, kde slouží vozy ze Škodovky. Vozidla jsou plně klimatizovaná a 100% nízkopodlažní. Při kapacitě 5 osob/m2 se do jedné tramvaje vejde téměř 200 osob. Maximální rychlost tramvají je 70 km/h.
Autor: Alstom, Metro.cz
Od letošního ledna je ve Vídni testována tramvaj Flexity Wien od kanadské společnosti Bombardier. Zatím však testovací jízdy probíhají bez cestujících. První lidé se v ní svezou až na konci letošního roku. Tramvaje o délce 34 m pojme 212 cestujících. Celkem si rakouská metropole objednala na 119 tramvají Flexity s opcí na dalších 37 vozů.
Autor: Alstom, Metro.cz
O podobě tramvaje rozhodli obyvatelé Ostravy v anketě. Je jí Tango NF2 od švýcarské společnosti Stadler.
Autor: Stadler, Metro.cz