Prezident této italské firmy Luca di Montezemolo během své krátké návštěvy Prahy dohodl s generálním ředitelem Národního technického muzea Karlem Ksandrem a ředitelem českého zastoupení Ferrari Scuderia Praha Robertem Perglem zapůjčení těchto tří unikátních vozů. Následně budou vystaveny 25. a 26. května na zámku Loučeň u Mladé Boleslavi.
Vůz Ferrari 125S z roku 1947 napsal vůbec první kapitolu v bohaté historii vozů se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Dvanáctiválcový motor tehdy dával výkon 115 koní.
Šedý vůz Ferrari 250GT/E vyrobený v 60. letech pochází ze sbírky Umberta Camelliniho, několikanásobného vítěze prestižních světových automobilových výstav jako Concorso Villa D´Este.
Monopost F12001 byl součástí unikátní dominance Ferrari na přelomu tisíciletí, když do Maranella přinesl jak jezdecký, tak i konstruktérský titul ve formuli 1. Jezdcem tohoto vozu byl závodník Rubens Barichello i Michael Schumacher. Jeho cenu dnes odborníci odhadují na 1,1 milionů eur (tedy více než 30 milionů korun bez DPH).
Exkluzivní auta
|