První stovky kilometrů má najeto nový sněžný tramvajový pluh. "Po loňském testovacím provozu byl poprvé naostro použit letošního 14. ledna a od té doby najezdil po pražských tratích několik set kilometrů," popisuje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Dopravní podnik používá tuhle technickou zajímavost zejména ve vyšších polohách na okrajích Prahy - na Bílé hoře, na Petřinách a v Kobylisích.
Speciální podvozek se sněžným pluhem PSP 01 ale není první podobným zařízením v majetku dopravního podniku. "Sníh bylo z trati potřeba odklízet vždycky," potvrzuje archivář dopravního podniku Pavel Fojtík. Historicky používal dopravní podnik dokonce tři kategorie pluhů, prvním bylo speciální vozidlo, které sloužilo přes léto jako lokomotiva pro tahání nákladních vagónu. Ve 20. letech minulého století se přes zimu měnily na pluhy kropící tramvajové vozy a po druhé světové válce byly na sněžné pluhy přestavovány starší typy tramvají, které byly dodatečně vybaveny radlicí.