„Dosud jsme nezaznamenali žádné potíže. Naopak jsme překvapeni, že řidiči jsou velmi disciplinovaní a často ani nejezdí nejvyšší povolenou rychlostí,“ řekla mluvčí policie Andrea Zoulová. Zvýšený počet hlídek v okolí tunelu bude minimálně do pondělka.
Policisté posílili společně se strážníky dohled u vjezdů a výjezdů z tunelu a rovněž v některých přilehlých ulicích. „Hlídky budou na místě i zítra, kdy se na Letné hraje fotbalové utkání, a v pondělí při ranní špičce,“ řekla Zoulová.
Potíže v tunelu zatím nehlásí ani TSK ani magistrát. „Nemám v tuto chvíli informace, že by se něco mimořádného stalo,“ řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Rychlost v rámci zkušebního provozu byla stanovena na 50 km/h. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním.
Otevření tunelu pro vozidla předcházelo slavnostní přestřižení pásky u vjezdu do Bubenečského tunelu na Letné. Toho se ujali kardinál Dominik Duka, primátorka Adriana Krnáčová (ANO) a náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu ve směru od Letenského náměstí. O chvíli později se ve výjezdu vedle tramvajové smyčky na Špejcharu objevila první auta, která přijela z Pelc-Tyrolky.
V minulosti město plánovalo vést tunelem některou z linek pražské MHD. Autobusy MHD však zatím tunelem jezdit nebudou. Zda a kdy vedení města zvažovanou autobusovou linku zavede, není jasné. Zřejmě se tak stane až v průběhu příštího roku.