V tunelu dělníkům zbývá dokončit pouze drobné stavební práce, například spárování nebo nalepit chybějící dlaždičky. Je jím proto již v současné době možné bez potíží projet po novém asfaltu, na kterém jsou částečně namalovány i dopravní čáry, nainstalovány jsou i informační tabule nebo signalizace. Kvůli dělníkům je ale omezena rychlost pracovních aut na 30 kilometrů v hodině.
Teď se staví hlavně na Trojském mostě
Hlavní stavební práce se v současné době odehrávají především na Trojském mostě, bez kterého není zprovoznění tunelového komplexu možné. Dokončit je potřeba mimo jiné jeho odvodnění nebo osvětlení.
Podle Poláka se na stavbě v těchto dnech pohybují desítky až stovky dělníků. Svou práci by měli dokončit do 30. září, na kdy je naplánováno předání stavby městu. Do té doby Metrostav plánuje upravit i stavbou dotčený park na Letné nebo další parky, které v souvislosti s výstavbou Blanky vzniknou.
Možná se bude čekat na stavbu velínů
Zprovoznění Blanky by ale ještě mohlo oddálit dokončení technologické části a velínů, které Praha zadala teprve nedávno. Nouza je přesvědčen, že se vše dá do konce září stihnout. Den, kdy by se tunelovým komplexem měli projet první lidé, chce náměstek znát do tří týdnů. Do té doby bude sestaven harmonogram všech potřebných prací souvisejících s výstavbou technologií. Kritici například z řad opozice namítají, že zářijový termín je nereálný. První auta prý podle nich tunelem projedou nejdříve na konci roku. Tunelový komplex by měl stát 36 miliard korun. Stavba měla být původně o deset miliard levnější a sloužit řidičům už v roce 2011.