metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 11 °C

Čtvrtek 25. dubna 2024. Svátek má Marek

Dalších 18 fotografií v galerii
Vizualizace rychlodráhy, zastávka Bubny-Vltavská. | foto: Praha-kladno.cz

GALERIE: Nová studie pro rychlodráhu Praha - Kladno má být hotová v červnu

  15:07
Deset variant trati bude obsahovat studie rychlodráhy Praha - Kladno. Její součástí by měla být odbočka na Letiště Václava Havla.

Studie rychlodráhy obsahuje varianty, které by měly být ekonomicky výhodné. „Komise ministerstva dopravy poté rozhodne o variantě, kterou by měla Správa železniční dopravní cesty připravovat a uskutečnit,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy.

Doprava mezi Prahou a Kladnem by po modernizaci měla být rychlejší a plynulejší. Přispěje k tomu i to, že bude nově v celé délce dvoukolejná. Cena projektu může být okolo 20 miliard korun.

Stavět se má kvůli evropským dotacím co nejdříve

Mezi deseti variantami jsou různá stavební i dopravně-provozní řešení. Navrhované varianty lze zjednodušeně rozdělit do tří skupin, které se liší především zapojením letiště do trati Praha - Kladno. „Zvažuje se zapojení z Ruzyně nebo z Jenečka a také varianta P, která představuje propojení obou předchozích variant,“ uvedl Illiaš. Podle něj je ale variana P méně pravděpodobná, protože podle dosavadních testů není tak efektivní.

Harmonogram modernizace trati zatím není připravený, bude se řešit až poté, co bude vybrána konkrétní varianta. Podle Illiaše je prioritou zahájit modernizaci co nejdříve, aby bylo možné co nejvíce využít případné evropské dotace z aktuálního programového období, tedy do roku 2020.

Jezdit se po ní bude rychlostí až sto dvacet kilometrů v hodině

Trať Praha - Kladno je celostátní dráhou, což znamená, že za její modernizaci podle současných pravidel odpovídá Správa železniční dopravní cesty. „To pochopitelně nevylučuje dílčí koordinaci záměru s dalšími investory, například v případě parkovišť nebo navazující infrastruktury. Stavební správa západ však v tuto chvíli zásadní jednání s dalšími investory nevede,“ informoval mluvčí.

Celková délka modernizovaného úseku bude zhruba 20 kilometrů. Po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Komentáře

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Ve slánském Kumpánově parku vznikla nová hřiště, pokračuje oprava akvaduktu

vydáno 25. dubna 2024  18:59

Ve slánském Kumpánově parku vznikla nová hřiště, dětské a sportovní. Otevřou se do konce května. Pokračuje zde i oprava historického akvaduktu, hotový...  celý článek

Policie prověřuje zlínského zastupitele za SPD kvůli tajně pořízené nahrávce

vydáno 25. dubna 2024  18:42

Zlínský opoziční zastupitel Pavel Sekula (SPD) je i předsedou Bytového družstva Podlesí a právě na jeho domovní schůzi letos v únoru podle všeho pronesl...  celý článek