Pražský dopravní podnik otestuje na zrekonstruované tramvajové trati v Moskevské v Praze 10 speciální mřížku, která má zabránit vzniku trhlin na vozovce. "Slibujeme si od ní, že ušetříme peníze za opravy a zhruba třikrát prodloužíme životnost trati," řekl dnes mluvčí podniku Petr Vorlíček. Provoz by měl být v Moskevské obnoven ve čtvrtek 24. října.
Mřížka je umístěna pod povrchem vozovky mezi kolejnicemi v obou směrech. Zlepšit má mechanické vlastnosti asfaltové vrstvy, čímž se zvýší životnost povrchu komunikace, nevznikají trhliny a do vozovky nezatéká voda. "Je to výztužná geomříž ze skelného vlákna, která primárně zabraňuje vzniku trhlin," popsal Martin Mareček ze společnosti Saint-Gobain Adfors, která mříž DPP dodala. Vyrobena je z materiálů, které jsou stoprocentně recyklovatelné.
Životnost v běžné vozovce je prý i více než 10 let, kdy není třeba silnici opravovat. Jak to bude fungovat v případě tramvají, se nyní ukáže. Zda bude DPP mřížku používat i při opravách dalších tratí zatím není jasné. Podle mluvčího se uvidí poté, až bude v Moskevské delší dobu na trati a projde proměnami počasí a zátěží plného provozu.
Obří oprava bude pokračovat příští rok- Opravy tramvajové tratě na Moskevské začaly v dubnu letošního roku a celkově vyjdou na zhruba 100 milionů korun.
- V rámci rekonstrukce byla mimo jiné přesunuta tramvajová zastávka Ruská do ulice Moskevská.
- "Obě zastávky a všechny přechody jsou samozřejmě bezbariérové a jsou vybaveny hmatným zařízením pro slabozraké," uvedl mluvčí Prahy 10 Jan Charvát.
- Vyměněna byla rovněž většina podzemních inženýrských sítí mezi Francouzskou a Žitomírskou ulicí.
- Zhruba v březnu 2014 začne výměna vodovodů a kanalizace ve spodní části ulice mezi Žitomírskou a Čechovým náměstím.
- "S příchodem jara se rovněž rozběhnou práce na chodnících a vozovkách na Heroldově náměstí směrem k Žitomírské. Celá stavba by měla být dokončena do letních prázdnin 2014," uvedl Charvát.
|