Sto padesát let starou výpravní budovu stavbaři srovnali se zemí již minulý rok. Nyní probíhají úpravy okolí. Celý projekt včetně přestavby nádraží, zbudování nové stanice a další práce mají vyjít na nejméně pět a půl miliardy korun. Hotovo má být v roce 2024. Správa železnic coby vlastník této dominanty místním v minulosti opakovaně přislíbila dvě věci. Zachovat historický podchod pod nástupištěm a po rekonstrukci opět rozmístit kolem nádraží pamětní desky připomínající hrdiny Pražského povstání.
To, že bude tunel pod novým nádražím zachován, potvrzuje i organizátor dopravy Ropid. Původní budovu nahradí moderní odbavovací hala, odkud se budou moci cestující bezbariérově dopravovat na nástupiště.
Kus tunýlku z 19. století, kudy si zkracovaly cestu přes koleje už vysočanské prababičky, loni pod sutinami nádražní budovy na chvíli zmizel. Místní se o něj tehdy také strachovali. Podle původních návrhů měl být podchod s nejstarší dochovanou dlažbou na území vnější Prahy v rámci plánované rekonstrukce zasypán a zapomenut. Nesplňoval totiž současné bezpečnostní normy.
V tunelu z Paříkovy ulice má v budoucnu vzniknout malý výstavní prostor. Nový podchod pak vznikne vedle stávajícího.