"Ze strany hlavního města Prahy bude nyní zahájeno jednání s EMS ohledně nové smlouvy na podporu provozu stávajícího systému do doby, než bude znám vítěz, který dodá nové řešení," uvedl Vychodil. Pokračovat budou jednání o dlužných částkách, které musí město firmě zaplatit za provoz. EMS už dříve uvedla, že pokud s Prahou nenajde shodu, mohou po 15. červnu nastat potíže, zejména s vydáváním nových karet.
Město chtělo zaplatit maximálně 100 milionů
Hlavní město zaplatilo za Opencard, která slouží především jako tramvajenka, přes 1,2 miliardy korun. Výhradním vlastníkem práv se stala firma Haguess (dnes eMoneyServices), se kterou uzavíralo smlouvy bývalé vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem.
Nové vedení města se pokouší z údajně nevýhodných smluv vymanit. Chtělo práva ke kartě koupit a projekt spravovat vlastními silami. Původně počítalo s tím, že za autorská práva zaplatí mezi 80 až 100 miliony. EMS ale nedávno předložila nabídku, v níž žádá několikanásobně víc.
Skuteční zloději zůstali nepotrestaní
Sporný projekt sice pochází z doby primátora Béma, problémy se zákonem mají ale úředníci a současné vedení. Policie kvůli Opencard stíhá část nynější i minulé rady včetně primátora Hudečka a bývalého primátora, poslance Bohuslava Svobody. Nedávno podala návrh na jejich obžalobu. V souvislosti s Opencard už bylo odsouzeno pět úředníků magistrátu. Občanské iniciativy i média upozorňují, že skuteční strůjci kontroverzního projektu zůstávají nepotrestáni.