Proč si nemůžu odložit tašku mezi sedadla, proč nevidím, kolik je hodin? A proč musím bojovat o místo při průchodu tramvají? Čtenáři dali dohromady nelogičnosti, které podle nich odporují základům ergonomie.
Hodiny ano, ale minuty chybí
Snad nejviditelnějším případem jsou digitální hodiny, jejichž minutové číslice překrývá trubka. „Tento stav jsme evidovali pouze u vozů 14T, které mají zrekonstruovaný zádržný systém. Žádného jiného typu se tato problematika netýká,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková s tím, že tento typ tramvají je nyní odstaven z provozu.
„Na základě kritiky se dopravní podnik a výrobce rozhodli, že provedou změnu u zádržných tyčí na všech vozech. Zatím byl systém upraven u 42 z 59 tramvají,“ zmínila. Přímá viditelnost na hodiny není podle dopravního podniku stále zcela ideální, při rekonstrukci však bylo zvoleno kompromisní řešení. „Do budoucna se má změnit pozice zobrazovačů času a pásma za kabinou řidiče tak, aby i přímá viditelnost nebyla ničím omezena,“ dodala Řehková.
V tramvajích i autobusech se najdou věci proti logiceCestující přicházejí s otázkami, proč nemohou být interiéry zařízeny smysluplněji.
|
Tašce překáží tyč s označovačem jízdenek
Od autobusů s označovači jízdenek, které překážejí při odkládání tašek do volného prostoru mezi sedadly, dává dopravní podnik ruce pryč. „To nejsou naše autobusy, i když jsou v barvách pražské integrované dopravy,“ sdělila mluvčí. Ondřej Kubala z Ropidu organizujícího pražskou dopravu uvedl, že celou řadu autobusových linek po Praze provozují soukromí dopravci. „Jako v tomto případě. Není to nic neobvyklého,“ řekl.
Podle dopravního podniku se při výběru koncepce interiérů autobusů vždy jedná o jistý kompromis mezi přáními a požadavky a reálnými možnostmi výrobce. „Z naší strany je u autobusů podmínka, že označovač musí být umístěn v blízkosti každých dveří určených pro nástup cestujících, nesmí však bránit volnému průchodu vozidlem,“ dodala Řehková.
Chodbička pro trpaslíkyUmožněte průchod ostatním, nabádají samolepky v tomto typu pražských tramvají.
|