"Integrace veřejné dopravy je společný zájem Prahy a Středočeského kraje i jejich obyvatel. Koordinované a integrované řešení dopravní obsluhy přináší nejen lepší dopravní obsluhu, ale také efektivnější využití financí objednavatelů," píše se v materiálu, který schválil magistrátní výbor pro dopravu.
Jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden tarif
Rozdíl oproti současnému stavu by byl, že vznikne systém ve stylu "jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden tarif a jedna síť". A to i přesto, že v dané oblasti vyskytuje více druhů dopravy, dopravců nebo administrativní hranice měst a regionů. Podle dokumentu by spojení přineslo efektivnější fungování veřejné dopravy a finanční úspory. Kolik by to bylo, není z materiálu jasné.
Zřídit integrovaný dopravní systém znamená propojení městské a regionální dopravy, propojit železnici, metro, tramvaj, trolejbusy, autobusy, ale také přívozy či lanovky do jednoho schímatu, využití příměstské dopravy pro obsluhu města a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu.
Praha a Středočeský kraj by byly rovnocenní partneři
"Z dopravního hlediska tato integrace odstraní přepravní duplicity, zlepší funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádnostech a zavedením moderních technických prostředků zlepší informovanost cestujících - především při přestupech," píše se v materiálu. V novém systému by pak pro oba kraje vznikl pouze jeden koordinátor, který by tvořil tarify jízdného či plánoval trasy a tvořil jízdní řády. V současné době to dělají oba kraje samy. V rámci systému by si pak Praha a Středočeský kraj byly při řízení a kontrole rovnoceny.
Kdy se oba systémy veřejné dopravy propojí a začnou fungovat společně, není jasné. Organizace Ropid, která organizuje dopravu v Praze, má za úkol do února příštího roku připravit návrh dalších kroků a harmonogram.