metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 28 °C

Středa, 19. září 2018. Svátek má Zita.
Negrelliho viadukt na grafice z roku 1854.
Dalších 6 fotografií v galerii
Negrelliho viadukt na grafice z roku 1854. | foto: archiv MF DNES

Karlínský viadukt čeká oprava, dva roky po něm vlaky nepojedou

14. května 2017  11:16 Robert Oppelt
Začíná dlouho plánovaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Kvůli rozsáhlé opravě nebudou vlaky přes most jezdit na Masarykovo nádraží a­ budou končit v zastávce Praha-Bubny.

Větší omezení pro cestující ale pravděpodobně začnou platit až v srpnu. „Podepsali jsme smlouvu se sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers na opravu mostu a začali firmám předávat staveniště,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Firmy teď místa kolem slavného viaduktu oplocují a­ připravují se na zahájení prací.



Fotogalerie

Rekonstrukce druhého nejstaršího mostu v Praze bude trvat šestadvacet měsíců a přijde SŽDC na téměř 1,5 miliardy korun.

Její začátek komplikovala jednání s majiteli pozemků v­ okolí autobusového nádraží Florenc či spory o pozemky pod mostními oblouky. Právě odtud už zmizely garáže i dílny, od úterý je uzavřené i parkoviště u křížení mostu se Sokolovskou ulicí. Zpod jednoho z oblouků zmizela i rázovitá hospůdka U Fandy.

Negrelliho viadukt

  • Stavba je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a­ v ­současné době druhým vůbec nejstarším pražským mostem přes Vltavu.
  • Most podle projektu Aloise Negrelliho byl do provozu uveden v­ roce 1850.
  • Most je dlouhý 1110 metrů. Do roku 1910 byl nejdelším mostem Evropy.

Stavba pro letošní rok znemožní i konání Léta pod viaduktem, festivalu, který loni otevřel a oživil jinak nevábná místa kolem mostu.

Práce budou znamenat i­ značná omezení pro cestující. Pravděpodobně už od srpna budou vlaky od Kladna zastavovat na nově vybudované zastávce Vltavská, která bude přímo u stejnojmenné stanice metra trasy C. Vlaky od Kralup budou opravovaný most objíždět přes nádraží Holešovice.

V metropoli nebude podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala zavedena žádná speciální náhradní doprava. O cestující se na Vltavské postará linka C nebo tramvajová linka 14. Vznik zastávky Vltavská je také určitým testem. Pokud se osvědčí, nevylučuje Ropid, že by zde zůstala natrvalo. Umožňovala by přímý a­ pohodlný přestup na metro podobně jako před časem vybudovaná zastávka na Kačerově.



Komentáře

Hlavní zprávy

Zahrádkáři stále nemají zákon a přišli už o statisíce pozemků

Zahrádkářská kolonie Pod Šancemi v pražských Hrdlořezích
vydáno 18. září 2018  13:30

Zázraky se dějí. V Brně se schyluje k založení zahrádkářské „kolonie“. Je to ovšem rarita.  celý článek

Sloupek Martina Švihly: Ještě jedna věc

Martin Švihla, učitel aikida a lektor osobního rozvoje
vydáno 18. září 2018  11:11

Celý den se mi daří, a tak tuhle maličkost určitě zvládnu rychle, píše Martin Švihla ve svém sloupku.  celý článek

Před měřiči hluku se opilci rádi přeřvávají

U šedesátky číslice zčervená.
vydáno 18. září 2018  8:32

Opatření na Malém náměstí mělo flamendry utišit. Místo toho jich tu burácí stovky denně.  celý článek

Kolaps v Uhříněvsi i místa, kde zdržují auta

Dopravní zácpa v Kolodějích
vydáno 18. září 2018  5:55

Kvůli havárii vodovodu mění obyvatelé jihovýchodu Prahy zvyky. Přesedávají na vlaky.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám