metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 3 °C

Středa, 21. listopadu 2018. Svátek má Albert.
Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ
Větší foto
Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ | foto: Skanska.czMetro.cz

Kde domov můj? V háji, parku i zahradě, slibují nové projekty pro bydlení

19. února 2018  11:55 David Halatka Metro.cz
Češi touží bydlet tam, kde to voní lučním kvítím. A developeři podle toho místa pojmenovávají.

Nyní prodejci chytají vlnu a doslova se perou o klienty, jejichž preference a nálady se v posledních letech nápadně proměňují.

„Lidé už nechtějí bydlet v rezidencích, towers a centrech, nýbrž v zahradách a hájích,“ registruje Marcela Fialková ze společnosti Central Group. A skutečně. Letmým otevřením nabídky významných tuzemských developerů na nás vyskočí nejrůznější letňanské zahrady, sluneční města, čakovické parky, modřanské háje.

„Háj, to je nádherné libozvučné slůvko, které evokuje klidné rodinné bydlení,“ vysvětluje marketingový expert Andrej Slivka. Zároveň ovšem podotýká, že sázka na češtinu stále ještě nevítězí tam, kde jde o byznys, ten stále lépe evokují anglicismy. „Sám pracuji v kanceláři Meteor Office Centre,“ podotýká Slivka. David Jirušek z Finepu si zase všímá pozoruhodného rozdílu v preferencích klientů z Prahy a těch mimopražských. „U Pražáků obecně platí, že si vybírají lokalitu, ve které vyrostli, kde mají rodinu, přátele, doktora, oblíbenou hospodu – když prožiju mládí třeba na Proseku, bytový projekt s názvem Prosek Park ve mně doslova rozsvítí kontrolku,“ přibližuje.

U mimopražských klientů, kterým se po přistěhování do metropole někdy nepěkně říká „náplavy“, jde mnohem méně o emoce. „Takoví zákazníci si relativně více všímají dopravní dostupnosti, obslužnosti a infrastruktury v okolí,“ podotýká Jirušek. Tito klienti se podle něj mohou mnohem spíše chytnout na neutrálnější pojmenování projektu, jako je třeba Rezidence Vrchlického nebo Element Letňany.

O tom, že Češi mají v dobrém slova smyslu svoji hlavu, hovoří i Matyáš Hančl z developerské společnosti Ekospol. „My jsme se vždy snažili pojmenovávat naše projekty bez zbytečného marketingového přikrášlování či novotvarů,“ uvádí.

Podle Hančlových zkušeností si zákazníci Ekospolu vybírají projekty v drtivé míře podle lokality. Tomu odpovídají názvy projektů jako Panorama Kyje či Michelské zahrady.

Komentáře

Hlavní zprávy

Zoo dá tři koruny z každého lístku na divoká zvířata

Kůň Převalského
vydáno 21. listopadu 2018  10:21

Trojskou zoo letos navštívilo milion čtyři sta tisíc lidí. Ochranáři tak dostanou asi čtyři miliony korun.  celý článek

Miliony turistů zahlcují Česko, hotely marně hledají personál

Ilustrační snímek
vydáno 21. listopadu 2018  9:37

Přinášíme miliardy, dejte nám náměstka. Cestovní ruch se hlásí o svá práva.  celý článek

Komplikace na Jižní spojce. Dělníci opravují vozovku u lanového mostu

Jižní spojka (ilustrační foto)
vydáno 21. listopadu 2018  8:45

Pražští řidiči, kteří jezdí do práce po Jižní spojce, musejí zase jednou vyrážet o pár minut dřív. Od lanového mostu po nájezdovou rampu V Korytech tu...  celý článek

Hurá na kluziště. Deník Metro připravil velký přehled, kde si v Praze zabruslíte

Bruslařskou plochu na Letenské pláni naleznete v blízkosti ulice Milady...
vydáno 21. listopadu 2018  6:29

Zima se blíží a k ní neodmyslitelně patří i ledové radovánky. A protože pražská kluziště pomalu otevírají své brány, přináší vám deník Metro přehled míst,...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám