metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 13 °C

Neděle, 22. října 2017. Svátek má Sabina.
Škoda Kodiaq.
Dalších 9 fotografií v galerii
Škoda Kodiaq. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Kodiaq: Tichý, velký a vychovaný medvěd

30. dubna 2017  11:59 Petr Holeček Metro.cz
Zkusili jsme Škodu Kodiaq se základním motorem. Má apetit, ale je symbolem komfortu.

Stejný technický základ jako koncernoví bratranci Seat Ateca a VW Tiguan. Přesto je Škoda Kodiaq jiná. Jediná z trojice SUV může mít v kufru dvě sedačky navíc a nabízí opravdu hodně prostoru.



Kodiaq je stále novinka. Ačkoli už o ní byly popsány kilometry papíru, pořád se u ní lidé zastavují a ptají se: To je ta nová škodovka? Vzali jsme auto na terénní výlet do Lužických hor. Zajímavé bylo, kolik německy mluvících turistů se o ni zajímalo.

Fotogalerie

K testu jsme si schválně vybrali základ: stranou jsme nechali nabízené dvoulitrové 110 a 140kW turbodiesely i silnější benzinové TSI. V plně naloženém autě jsme otestovali 110kW zážehovou čtrnáctistovku. Měla pohon všech kol a šestistupňový automat DSG. Stačí 148 koní na 1,7 tuny vážící a 1,7 metru vysoké SUV?

Kde vzala jméno

  • Jménem se nová škoda odvolává na medvěda kodiaka žijícího na stejnojmenném ostrově u jižního pobřeží Aljašky.
  • Chystá se ale další netradiční jméno. Nástupce Škody Yeti se představí za několik týdnů, prodeje odstartují v druhé polovině roku. Nové SUV se bude jmenovat Karoq. Karroq je vesnice kdesi hluboko v albánských horách. Video z tajných testů najdete na auto.idnes.cz

Samozřejmě že ano. Jinak by do ní tento motor ve Kvasinách nedali. Je to ale na hranici. V takovém medvědovi bychom si spíš představovali dvoulitr. Zvláště proto, že si čtrnáctistovka nedostatek síly kompenzuje na spotřebě. V rodném listu má kodiaq (mimochodem v krásné metalíze, na fotkách tolik nevynikne) kombinovanou spotřebu 7,1 litru na sto kilometrů. Realita je ale o dva litry výše. Záleží totiž na tom, k čemu ho potřebujete. Jako rodinný vůz pro běžné jízdy tento motor svých 110 kW v rozmezí 5000 až 6000 otáček (točivý moment 250 Nm) obhájí. Je kultivovaný, tichý a nezatěžuje tolik přední nápravu jako těžší nafťáky. Auto je agilní, drží stopu ani se příliš nenaklání. Kdo chce ale i se čtyřmi dospěláky na palubě předjíždět s klidem, musí objednat nějaké ty kilowatty navíc.

Konkurent

  • Od 1. května lze v Česku objednávat Peugeot 5008, kterým chtějí Francouzi konkurovat Škodě Kodiaq.
  • Konkurence to bude ale jen pro některé verze, 5008 nenabídne pohon všech kol.
  • Peugeot útočí prostorností, ale i cenou. Ceny startují na částce 545 tisíc korun. Nabídne také sedmimístnou verzi. Vyjímatelná sedadla navíc vyjdou na 20 tisíc.

Pochvalu zaslouží šestistupňová automatická převodovka a hlavně podvozek. Dovolím si říci, že je kodiaq pohodlnější než superb. Komfort jsme ověřili na dlouhých dálničních přejezdech i v terénu, kde se díky světlé výšce 188 mm nemusíte bát ani kamenů nebo větví. Mezinápravová spojka Haldex 5 dělá svou práci tradičně dobře.

Zdání přitom klame. Třebaže si myslíte, že je kodiaq největší škodovka, je menší o 164 mm než zmíněný superb. Kodiaq je však první škodovkou, které odcházející šéfdesignér Jozef Kabaň nadělil čtyřokou koncepci přídě. A první škodovka, která dostala plně diodová světla. Utáhne dvoutunový návěs a interiér je intuitivní. Všechny ovladače jsou na svých místech, osmipalcová obrazovka funguje bez výhrad.

O kodiaqa je enormní zájem, na některé specifikace se čeká až tři čtvrtě roku. Škoda ho také zdražila o 16 tisíc, nejlevnější verze vyjde na 694 tisíc korun, námi testovaná motorizace ve výbavě Style startuje až na 861 tisících korunách.

Kdy bude kupé?

  • Ještě než sjela vůbec první Škoda Kodiaq z výrobní linky, už se spekulovalo o verzi kupé. Grafických návrhů tohoto SUV, jehož záď se bude svažovat, jsou na internetu desítky. Žádná ale není oficiální. Kupé Kodiaq připomíná i studie Vision E, ale to je hudba budoucnosti.
  • Zatím je jasné jen to, že Škoda bude konkurenta BMW X4, X6 nebo Mercedesu GLC Coupé vyrábět ve spolupráci s čínskou SAIC Motor pro tamní trh a že o uvedení vozu v Evropě rozhodne až zájem zákazníků.
  • „Je to jen otázka kapacit našich továren. Prodáváme teď tolik aut, že musíme řešit, kde bychom takový vůz byli schopni vyrábět,“ komentoval to Christian Strube, člen představenstva Škody zodpovědný za vývoj.



Komentáře

Hlavní zprávy

V holešovickém muzeu medvědů bude i stoletý

Lucie Němcová z Medvědária Praha
vydáno 21. října 2017  17:21

V Praze vzniká netradiční muzeum. Bude plné plyšových medvědů. Lucie Němcová z Medvědária Praha vysvětluje, jak nápad vznikl.  celý článek

Knižní tipy: Povinná četba na podzim

Záludné léto, Ben Aaronovitch
vydáno 21. října 2017  13:28

Je libo myši z Ušína, kouzelnického policajta nebo snad japonskou kulturu?  celý článek

Košer želé i pudink nezaměstnaného

Javorový sirup
vydáno 21. října 2017  11:55

Sladký javorový sirup je zdravý poklad, který bychom si měli hýčkat. Věděli jste ale, že věhlasné javorové stromy v Kanadě nebo Severní Americe dávají...  celý článek

Test kabria Mini Cooper: Hbitý lovec paprsků

Střecha je dole za 18 sekund. Proudění vzduchu zabraňuje deflektor.
vydáno 21. října 2017  9:37

Pochytali jsme poslední zbytky slunce, stáhli střechu a prohnali vítr kokpitem kabria Mini John Cooper Works.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám