metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 12 °C

Pondělí, 24. září 2018. Svátek má Jaromír.
Škoda Kodiaq.
Dalších 9 fotografií v galerii
Škoda Kodiaq. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Kodiaq: Tichý, velký a vychovaný medvěd

30. dubna 2017  11:59 Petr Holeček Metro.cz
Zkusili jsme Škodu Kodiaq se základním motorem. Má apetit, ale je symbolem komfortu.

Stejný technický základ jako koncernoví bratranci Seat Ateca a VW Tiguan. Přesto je Škoda Kodiaq jiná. Jediná z trojice SUV může mít v kufru dvě sedačky navíc a nabízí opravdu hodně prostoru.



Kodiaq je stále novinka. Ačkoli už o ní byly popsány kilometry papíru, pořád se u ní lidé zastavují a ptají se: To je ta nová škodovka? Vzali jsme auto na terénní výlet do Lužických hor. Zajímavé bylo, kolik německy mluvících turistů se o ni zajímalo.

Fotogalerie

K testu jsme si schválně vybrali základ: stranou jsme nechali nabízené dvoulitrové 110 a 140kW turbodiesely i silnější benzinové TSI. V plně naloženém autě jsme otestovali 110kW zážehovou čtrnáctistovku. Měla pohon všech kol a šestistupňový automat DSG. Stačí 148 koní na 1,7 tuny vážící a 1,7 metru vysoké SUV?

Kde vzala jméno

  • Jménem se nová škoda odvolává na medvěda kodiaka žijícího na stejnojmenném ostrově u jižního pobřeží Aljašky.
  • Chystá se ale další netradiční jméno. Nástupce Škody Yeti se představí za několik týdnů, prodeje odstartují v druhé polovině roku. Nové SUV se bude jmenovat Karoq. Karroq je vesnice kdesi hluboko v albánských horách. Video z tajných testů najdete na auto.idnes.cz

Samozřejmě že ano. Jinak by do ní tento motor ve Kvasinách nedali. Je to ale na hranici. V takovém medvědovi bychom si spíš představovali dvoulitr. Zvláště proto, že si čtrnáctistovka nedostatek síly kompenzuje na spotřebě. V rodném listu má kodiaq (mimochodem v krásné metalíze, na fotkách tolik nevynikne) kombinovanou spotřebu 7,1 litru na sto kilometrů. Realita je ale o dva litry výše. Záleží totiž na tom, k čemu ho potřebujete. Jako rodinný vůz pro běžné jízdy tento motor svých 110 kW v rozmezí 5000 až 6000 otáček (točivý moment 250 Nm) obhájí. Je kultivovaný, tichý a nezatěžuje tolik přední nápravu jako těžší nafťáky. Auto je agilní, drží stopu ani se příliš nenaklání. Kdo chce ale i se čtyřmi dospěláky na palubě předjíždět s klidem, musí objednat nějaké ty kilowatty navíc.

Konkurent

  • Od 1. května lze v Česku objednávat Peugeot 5008, kterým chtějí Francouzi konkurovat Škodě Kodiaq.
  • Konkurence to bude ale jen pro některé verze, 5008 nenabídne pohon všech kol.
  • Peugeot útočí prostorností, ale i cenou. Ceny startují na částce 545 tisíc korun. Nabídne také sedmimístnou verzi. Vyjímatelná sedadla navíc vyjdou na 20 tisíc.

Pochvalu zaslouží šestistupňová automatická převodovka a hlavně podvozek. Dovolím si říci, že je kodiaq pohodlnější než superb. Komfort jsme ověřili na dlouhých dálničních přejezdech i v terénu, kde se díky světlé výšce 188 mm nemusíte bát ani kamenů nebo větví. Mezinápravová spojka Haldex 5 dělá svou práci tradičně dobře.

Zdání přitom klame. Třebaže si myslíte, že je kodiaq největší škodovka, je menší o 164 mm než zmíněný superb. Kodiaq je však první škodovkou, které odcházející šéfdesignér Jozef Kabaň nadělil čtyřokou koncepci přídě. A první škodovka, která dostala plně diodová světla. Utáhne dvoutunový návěs a interiér je intuitivní. Všechny ovladače jsou na svých místech, osmipalcová obrazovka funguje bez výhrad.

O kodiaqa je enormní zájem, na některé specifikace se čeká až tři čtvrtě roku. Škoda ho také zdražila o 16 tisíc, nejlevnější verze vyjde na 694 tisíc korun, námi testovaná motorizace ve výbavě Style startuje až na 861 tisících korunách.

Kdy bude kupé?

  • Ještě než sjela vůbec první Škoda Kodiaq z výrobní linky, už se spekulovalo o verzi kupé. Grafických návrhů tohoto SUV, jehož záď se bude svažovat, jsou na internetu desítky. Žádná ale není oficiální. Kupé Kodiaq připomíná i studie Vision E, ale to je hudba budoucnosti.
  • Zatím je jasné jen to, že Škoda bude konkurenta BMW X4, X6 nebo Mercedesu GLC Coupé vyrábět ve spolupráci s čínskou SAIC Motor pro tamní trh a že o uvedení vozu v Evropě rozhodne až zájem zákazníků.
  • „Je to jen otázka kapacit našich továren. Prodáváme teď tolik aut, že musíme řešit, kde bychom takový vůz byli schopni vyrábět,“ komentoval to Christian Strube, člen představenstva Škody zodpovědný za vývoj.



Komentáře

Hlavní zprávy

Lukáš Veverka: Moje příští práce je pro mě větší ocenění než Český lev

Lukáš Veverka
vydáno 24. září 2018  7:55

Práce držitele Českého lva za nejlepší filmový plakát, režiséra a designéra znělek televizních pořadů a reklamních spotů Lukáše Veverky je v posledních...  celý článek

Od Hudebních masakrů k psaní knížek o Praze, to je cesta Jardy Konáše

Warhammer: Vermintide 2
vydáno 24. září 2018  5:55

Nerd, sběratel knih, DVD a figurek, vášnivý recenzent, písničkář i textař. Tak bývá označována jedinečná osobnost nejen na poli české hudební publicistiky...  celý článek

Děti z děcáku mají šanci na normální život

Gabriela Křivánková
vydáno 23. září 2018  14:34

Většinu svého profesního života se Gabriela Křivánková pohybovala na manažerských pozicích, takzvaně optimalizovala firemní procesy. Jednoho dne udělala...  celý článek

Poklekneme před roboty

Robotizace prostupuje do našich životů.
vydáno 23. září 2018  11:40

Umělá inteligence nahradí každého druhého člověka.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám