Václavák a tramvajeHistorie tramvají na Václavském náměstí je dlouhá skoro sto třicet let.
|
Podle radnice by náměstí mělo zůstat klidovou zónou, navíc není vyřešena řada otázek o jeho budoucnosti. "Rozhodnutí nepředcházela veřejná ani odborná diskuse. Nechceme z Václavku ani parkoviště, ani tramvajové nádraží," vysvětluje starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Pražští radní v úterý schválili změnu územního plánu, která by měla obnovu tramvajové trati mezi Václavským náměstím a Vinohradskou třídou umožnit. Podle Lomeckého by úvahám o znovuzavedení trati mělo předcházet zklidnění magistrály, kterou by tramvaj překonávala prostřednictvím úrovňové křižovatky. Město totiž už zcela upustilo od původních finančně náročných plánů na zahloubení magistrály.
Bez trolejí to ještě nepůjde
Vrátí se s tramvajemi na Václavské náměstí také dráty, které je zásobují energií? Touto otázkou se zabývají čtenáři deníku Metro. Podle některých by město mělo koupit moderní typy tramvají, které dokáží bez trolejí ujet delší úsek. To však město zamítá.
Takhle by mělo vypadat Václavské náměstí po návratu tramvají.
"Tramvaje se spodním přívodem proudu jezdí například v Bordeaux a Angers ve Francii. Tento systém je však nesmírně komplikovaný a provozně i investičně velmi drahý. Pokud budou tramvaje po Václavském náměstí někdy jezdit, jedná se o důležitou spojku, a proto zde bude potřeba všech tramvají dopravního podniku," říká mluvčí města Tereza Králová.
Ohlasy na Metro.cz
|