"I přes to, že vybudování kilometru kolejové trati s otevřeným svrškem uspoří přibližně 20 až 30 miliónů korun a výrazně sníží hlukovou zátěž z dopravy, rozhodli jsme na některých místech vyjít vstříc požadavkům záchranné služby a dodatečně jsme nechali během projekčních prací změnit některé úseky tramvajových tratí na dražší konstrukci s pevným krytem," uvedl technický ředitel Jan Šurovský.
Radlická a Podolské nábřeží
V poslední době tak byly zákrytem vybaveny nově zrekonstruované úseky tramvajových tratí Klamovka – Kavalírka, Podolská porodnice – Podolská vodárna, novostavba tramvajové trati v Podbabě a tramvajová trať Laurová – Radlická.
Když není trať zalitá do asfaltu, je to levnější
Tramvajové trati bez zákrytu jsou zcela běžné v řadě evropských metropolí. Výroba jednoho kilometru dvojkolejné tratě vyjde o 25 až 30 milionů korun levněji.
Kromě nižší ceny na pořízení dochází k podstatným úsporám i při pravidelné údržbě kolejí. Tu je možné provést okamžitě, bez složitého a nákladného rozebírání krytu tramvajové trati a jeho opětovného zřizování. Díky použití tratí budovaných bez zákrytu navíc klesá hlučnost z dopravy o 5 až 7 decibelů.