metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 11 °C

Středa, 14. listopadu 2018. Svátek má Sáva.
Matěj Hošek je nyní hvězdou.
Matěj Hošek je nyní hvězdou. | foto: Archiv M. HoškaMetro.cz

Kreslí mapy podle paměti, třeba zoo

17. listopadu 2017  11:38 Pavel Urban Metro.cz
Třináctiletý Matěj Hošek je autista, ale velmi nadaný. Jeho produkty jsou oblíbené.

Jako malý jezdil hodiny z jedné konečné pražského metra na druhou. „Pak se přidaly i výlety do blízkých měst, kde mají metro, a v podstatě se to vždy opakovalo. Asi v osmi letech Matěj začal milovat mapy tratí podzemních drah.

Šance na nákup i jinde

● Produkty budou mít lidé šanci zakoupit nejen přes e-shop, ale i osobně v Maappi Pop-Up Boutique.

● Ten bude poprvé v provozu na pražském Dyzajn Marketu, který se uskuteční druhý prosincový víkend. Poté bude k vidění ve velkých nákupních centrech po celé České republice. A to i díky více vybraným penězům

Dokázal v nich ležet pořád. No a když se mu některá z těch map zdála divná, tak si je začal překreslovat. Tím vznikla jeho vášeň pro malování map,“ řekl Matějův otec Martin. Z vášně mladého kluka vznikla charitativní značka Maappi. Prostřednictvím sbírky na crowdfundingovém serveru HitHit.cz se ji rozhodlo podpořit více než 600 lidí.

Během necelých dvou měsíců se tak povedlo vybrat přes půl milionu korun. Také díky získaným finančním prostředkům značka spustila nový web s e-shopem. Část zisku z prodeje půjde na pomoc dětem s autismem.

Třináctiletý Matěj od narození trpí těžkou formou Aspergerova syndromu s hlubokými úzkostmi. Tento životní handicap ale dokázal otočit ve svůj prospěch ve chvíli, kdy našel obrovské zalíbení v mapách městské hromadné dopravy. Nejdříve je detailně studoval a později je začal sám zpaměti malovat s tím, že je překresloval podle svých představ. Při tvorbě mu pomáhá skvělá vizuální paměť a 3D vidění, které má kvůli onemocnění nadstandardně rozvinuté.

Jeden z produktů

Jeden z produktů

Podle samotného Matěje pro něj není těžší či lehčí kreslit pražské metro. „Praha je jednodušší v tom, že je pro mě blízko,“ říká Matěj. Nápad použít výkresy při výrobě oblečení a módních doplňků se zrodil v hlavách jeho rodičů loni v březnu. Značka Maappi nyní Matějovy mapy přenáší na různé produkty jako například trička, batohy či povlečení. Hlavním záměrem bylo pomoci Matějovi a dalším lidem s podobným postižením.

Na webových stránkách www.maappi.com jsou produkty s motivem map k zakoupení, třeba i pražské zoo. Část zisku z prodeje předmětů půjde na pomoc dětem s autismem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kapsle místo pytlíků a tašek

Člen realizačního Hynek Balík představuje nabídku potravin.
vydáno 13. listopadu 2018  12:20

Bezobalový výdej potravin míří do obchodů, vyzkouší ho v Praze. Hned dvě prodejny značky Country Life začnou v nejbližších měsících testovat projekt...  celý článek

Sloupek Martina Švihly: Na levém místě

Martin Švihla, učitel aikida a lektor osobního rozvoje
vydáno 13. listopadu 2018  11:11

A pán si nenechal nic líbit, pohoršeně nadával na procházející lidi, píše Martin Švihla ve svém sloupku.  celý článek

Nádraží v novém, jen se neví kdy

Obří terminál na Smíchově bude možná vypadat takto.
vydáno 13. listopadu 2018  9:45

Smíchovský uzel získá kabát asi za miliardu. Za pět let tu zaparkují autobusy, vlaky i tisíce aut.  celý článek

Vnitrobloky žijí, o dvorky je zájem

Přehlídka vnitrobloků se konala 15. září.
vydáno 13. listopadu 2018  7:30

Odborníci poradí, jak zazelenit betonová prostranství.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám