metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 5 °C - zataženo s deštěm, večer od severozápadu slábnutí srážek.

Středa, 26. dubna 2017. Svátek má Oto.
Tramvaj Tatra T3R.P
Dalších 5 fotografií v galerii
Tramvaj Tatra T3R.P | foto: DPPMetro.cz

Legenda pokračuje. Dopravní podnik modernizuje tramvaje

14. února 2017  17:21 Robert Oppelt Metro.cz
Londýn má své dvoupatrové autobusy, Praha tramvaje T3.

Dopravní podnik oslavil dvoustou dodanou novou tramvaj 15T a příští rok se ve vozovně objeví i ta poslední, dvousetpadesátá. Tím ale obnova vozů nekončí. Kromě velkých souprav, jež nejsou vždy a všude vhodné, bude dopravce potřebovat i jednovozové tramvaje. Překvapivě to ale nebudou úplně nové stroje, ale dopravní podnik pomalu rozjíždí další modernizaci novějších typů legendárních tramvají Tatra T3.



Fotogalerie

Obnova vozového parku je totiž extrémně drahá a dopravnímu podniku zůstane příští rok mnohasetmilionový závazek za nové tramvaje, který bude splácet do roku 2022. Představenstvo proto rozhodlo, že dopravce zkusí zmodernizovat už před lety vylepšené modely vozů T3.

Zcela nové tramvaje by stály kolem 20 milionů, a ­tak se dostanou ke slovu opět šikovné ruce zaměstnanců v podnikových dílnách a rekonstrukce starých vozů přijde odhadem na polovinu.

Ještě jedna přestavba

Tatra T3R.P je typ tramvaje, který vznikl modernizací legendární československé tramvaje Tatra T3. Modernizace probíhala postupně od roku 2000.

Přestože se vnější vzhled vozů změnil jen málo, v interiéru došlo k velkým změnám.

Klasické laminátové sedačky byly nahrazeny čalouněnými, ve vozech je i nová protiskluzová podlaha.

Zlepšil se i servis pro cestující, uvnitř vozů jsou moderní informační panely.

Modernizace prodloužila životnost tramvaje minimálně o dalších patnáct let.

„První modernizovaná tramvaj by se ­mohla objevit v ulicích zhruba za dva měsíce,“ vysvětluje technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Po roce 2000 se staré tramvaje T3 modernizovaly, teď je čekají další úpravy. Nově by se měla střední část vozu změnit v nízkopodlažní. „Pokud by se modernizace povedla, pak bude mít smysl předělat hned několik desítek takových vozů, aby se pokryly večery, noci, víkendy, kdy cestuje méně lidí,“ vysvětluje ředitel.

Podle něj nemá smysl kupovat nové jednovozové tramvaje, protože přestavba má i ­řadu dalších výhod. „Pokud bude potřeba, můžeme k zrekonstruovanému vozu připřáhnout i normální vůz. To by při nákupu jiného typu možné nebylo,“ popisuje Šurovský. Navíc dopravní podnik ušetří náklady na servis, dodávky náhradních dílů nebo školení řidičů.

Podle Šurovského dopravní podnik řeší i potřebu obousměrných tramvají. Zatím jej vyřešil úpravou a nákupem starších souprav KT8D5 z ­Maďarska. Do konce roku bude po metropoli jezdit zhruba padesátka souprav, které dopravce využívá například při výlukách, jaké jsou nyní v Nuslích a na Spořilově.

Dopravní podnik od dubna využije také původní vozy T3, které­ budou jezdit na speciální turistické lince číslo 23. Ta má v centru posílit linku číslo 22.

Hlavní zprávy

Sloupek milovníka jídla Pavla Maurera: Nebuďte kyselí

Pavel Maurer
vydáno 26. dubna 2017  13:13

Nepropadejte panice, že musíte jíst jen zásadotvorné suroviny.  celý článek

Češi se hrnou k moři. Už nemají takový strach

Bulharsko
vydáno 26. dubna 2017  9:38

Posílení koruny vůči euru se projeví spíše jen u výdajů přímo v destinaci.  celý článek

Bělohorská ulice se promění na bulvár

Bělohorská
vydáno 26. dubna 2017  8:19

Celkem 131 lidí uplatnilo 282 připomínek ke studii na novou podobu rušné Bělohorské ulice. Po jejich zapracování do projektu má chystaná obnova ulice...  celý článek

Nepíšu obecně platné obrazy, ale hodně osobní věci, říká hudebník Stypka

Hudebník David Stypka s kapelou Bandjeez.
vydáno 26. dubna 2017  6:39

V Moravskoslezkém kraji, odkud pochází, je David Stypka známý už dlouho. Dokonce tak, že mu fanoušci přispěli na natočení alba neboj. Jenže s jeho kapelou...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám