„A, tati, bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?“ ptá se v legendární reklamně malá holčička svého otce, když v lese kradou stromeček. Jakmile spot běží v televizi, je jasné, že se blíží Vánoce... A také, že je potřeba vytáhnout kulíšky a šály. Deník Metro oslovil velké hráče s „měkkým“ zbožím a zjišťoval, které motivy budou letos in.
Do zimních trendů tentokrát hodlá promluvit také výrobce legendárního českého nápoje. „Každý z nás už někdy pod stromečkem našel něco měkkého, hřejivého. U dětí takové dárky nepatří mezi favority, ale dospělí z nich mají často velkou radost. Proto jsme se spojili s lokální značkou Fusakle a upletli společně limitovanou kolekci ponožek, čepic a šál s prasátkovým designem, který si zamilujete,“ říká Nikola Gschwentnerová, manažerka značky Kofola.
Podle firmy Dedoles ale nebudou divočáci letos v zimě jediným zvířátkem na oblečení. „V zimní sezoně se těší oblibě designy se zvířátky, jako jsou srnky, medvědi a lišky. Populární jsou také jehličnaté stromy, vločky, sněhuláci, zimní příroda, zasněžená krajina,“ říká pro deník Metro Katarína Načiniaková, mluvčí Dedolesu. „Co se týče barevných kombinací, zákazníci mají rádi veselé a výrazné barevné kombinace. Trendy jsou modrá, červená, zelená, bílá, žlutá a zlatá barva,“ dodává Načiniaková. Podle ní také letos hodně párů nebo rovnou celých rodin sáhne po oblečení se stejným námětem. „Trendem, který k nám přišel ze západu, jsou svetry, které si na Vánoce oblékají muži i ženy a ladí se do stejných motivů,“ říká mluvčí firmy, která prodává oblečení s veselými motivy.
Trochu jiné vzory najdete na oblečení z e-shopu Trenýrkárna.cz. „V kolekci pro Styx máme pro letošní zimu připravené různé veselé motivy od těch tradičních vánočních se sněhuláky, soby, vločkami až po další vtipné motivy s grafikou pro milovníky kaktusů, piva, lega, donutů nebo junk food. Máme radost z grafiky oldschoolové hry, kterou si pamatuje zejména věková generace kolem 30 let a která si v současnosti našla zalíbení u generací mladších,“ popisuje nabídku Nella Salcerová, mluvčí e-shopu Trenýrkárna.cz.
„Co se týče trendů, tak pro letošní zimu zůstávají v kurzu vánoční motivy, veselé tematické motivy, které mohou zákazníci využít třeba i pro konkrétní příležitosti, ale také tradiční geometrické tvary, jako jsou puntíky nebo pruhy, které se hodí pro business nebo smart casual. Pro ponožky platí v celkovém looku pravidlo, že by měly být jemným doplňkem, který pobaví, zaujme, ale nepřebije celý outfit,“ dodává Salcerová.