metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 20 °C

Neděle, 20. května 2018. Svátek má Zbyšek.
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska.
Další 3 fotografie v galerii
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Luxusní alternativa

21. ledna 2018  9:30 Petr Holeček Metro.cz
SUV s hybridním pohonem od Lexusu stále patří mezi nejlepší kousky na trhu. Zejména kvůli designu.

Moje kamarádka Markéta byla donedávna hrdou majitelkou třetí generace Lexusu RX, rok výroby 2008. Velké SUV tehdy všichni obdivovali pro jeho kombinaci motoru a elektromotoru a našli se i zlí jazykové, kteří tvrdili, že se po letech baterie neustálým dobíjením na základě rekuperace při jízdě „vytlučou“ a pro vysokou cenu nepůjdou vyměnit.



Jenže auto fungovalo vesele až do prodeje dál a Lexus si mezi našimi známými udělal dobré jméno. Automobilka z Japonska byla ostatně první, která v roce 2005 na trh uvedla hybridní SUV.

Fotogalerie

Čtvrtá generace modelu RX se na trhu nabízí už přes dva roky a stále má čím zaujmout. Design karoserie s ostrými hranami a vřetenovou maskou je pořád skvělou alternativou SUV německé produkce, kdy se auta stále více navzájem podobají.

Ano, i v největší výkonové variantě na ně sice silou a rychlostí nestačí, ale pokud chce někdo za SUV utratit dva miliony, bude zřejmě na design a celkového ducha nahlížet v první řadě. Touží-li po sporťáku nebo teréňáku, musí do jiného segmentu.

Plusem RX 450h je, že je náramně tichý. Dvoutunovou porci luxusu pohání příčně namontovaný vidlicový šestiválec s obsahem 3,5 litru a výkonem 193 kW, který doplňují dva elektromotory. Složitými výpočty došli technici k závěru, že má s nimi auto celkový výkon 313 koní. Z nuly udělá stovku za 7,7 sekundy, což se sice projeví na spotřebě, ale za ten zvuk šestiválce to stojí. Oproti konkurenci BMW X5, Audi A7 nebo Mercedesu GLE motor zahraje na vaše ušní bubínky. Japonský samuraj brumlá jako medvěd.

A také je chytrý. Sice jej nelze externě nabíjet jako hybridní varianty zmíněné X5 nebo GLE, ale podle Lexusu to není potřeba. Čistě na elektřinu dokáže dojet až tři kilometry, jinak se jeho baterie dobíjí při brzdění. Při jízdách v koloně tak spotřeba citelně klesne. I tak jsme jí během testování naměřili hodnotu 8,7 litru na sto kilometrů.

Cena? Od 1 630 000 korun bez výbavy, ale s pohonem všech kol.



Komentáře

Hlavní zprávy

Porodnici si jeďte prohlédnout, diskusní fóra mohou klamat

Matka a dítě
vydáno 20. května 2018  15:50

Vybrat si porodnici vypadá jako nadlidský výkon. Vzhledem k tomu, že míst se nedostává, začněte hledat co nejdříve.  celý článek

Paradox. Do insolvence míří dokonce už i sami exekutoři

Vladimír Plášil, prezident Exekutorské komory ČR
vydáno 20. května 2018  13:49

Změny v legislativě a nižší odměny ubírají státním vymahačům práci a taky výdělky.   celý článek

Naučte se v práci říkat ne, nesmysly rázně odmítněte

Drtí vás práce? Ozvěte se.
vydáno 20. května 2018  9:56

V práci je důležité plnit zadané povinnosti, ale ne 24 hodin denně. Není snadné odmítnout zadání, která nepatří do naší kompetence nebo jsou zbytečná. Jak...  celý článek

Žižkov byl nedůstojný socialistických lidí

Pohled na dnešní gymnázium a hudební školu na roku Jeseniovy a Českobratrské...
vydáno 20. května 2018  7:53

Asanace Žižkova byla v plánu už v 60. letech 20. století. Pavlačové domy měly být nahrazeny paneláky, masivní bourání mělo dosáhnout až ke křižovatce U...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám