metro.cz

Počasí v Praze

-1 °C / 3 °C

Pondělí, 19. února 2018. Svátek má Patrik.
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska.
Další 3 fotografie v galerii
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Luxusní alternativa

21. ledna 2018  9:30 Petr Holeček Metro.cz
SUV s hybridním pohonem od Lexusu stále patří mezi nejlepší kousky na trhu. Zejména kvůli designu.

Moje kamarádka Markéta byla donedávna hrdou majitelkou třetí generace Lexusu RX, rok výroby 2008. Velké SUV tehdy všichni obdivovali pro jeho kombinaci motoru a elektromotoru a našli se i zlí jazykové, kteří tvrdili, že se po letech baterie neustálým dobíjením na základě rekuperace při jízdě „vytlučou“ a pro vysokou cenu nepůjdou vyměnit.



Jenže auto fungovalo vesele až do prodeje dál a Lexus si mezi našimi známými udělal dobré jméno. Automobilka z Japonska byla ostatně první, která v roce 2005 na trh uvedla hybridní SUV.

Fotogalerie

Čtvrtá generace modelu RX se na trhu nabízí už přes dva roky a stále má čím zaujmout. Design karoserie s ostrými hranami a vřetenovou maskou je pořád skvělou alternativou SUV německé produkce, kdy se auta stále více navzájem podobají.

Ano, i v největší výkonové variantě na ně sice silou a rychlostí nestačí, ale pokud chce někdo za SUV utratit dva miliony, bude zřejmě na design a celkového ducha nahlížet v první řadě. Touží-li po sporťáku nebo teréňáku, musí do jiného segmentu.

Plusem RX 450h je, že je náramně tichý. Dvoutunovou porci luxusu pohání příčně namontovaný vidlicový šestiválec s obsahem 3,5 litru a výkonem 193 kW, který doplňují dva elektromotory. Složitými výpočty došli technici k závěru, že má s nimi auto celkový výkon 313 koní. Z nuly udělá stovku za 7,7 sekundy, což se sice projeví na spotřebě, ale za ten zvuk šestiválce to stojí. Oproti konkurenci BMW X5, Audi A7 nebo Mercedesu GLE motor zahraje na vaše ušní bubínky. Japonský samuraj brumlá jako medvěd.

A také je chytrý. Sice jej nelze externě nabíjet jako hybridní varianty zmíněné X5 nebo GLE, ale podle Lexusu to není potřeba. Čistě na elektřinu dokáže dojet až tři kilometry, jinak se jeho baterie dobíjí při brzdění. Při jízdách v koloně tak spotřeba citelně klesne. I tak jsme jí během testování naměřili hodnotu 8,7 litru na sto kilometrů.

Cena? Od 1 630 000 korun bez výbavy, ale s pohonem všech kol.



Komentáře

Hlavní zprávy

Kde domov můj? V háji, parku i zahradě, slibují nové projekty pro bydlení

Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ
vydáno 19. února 2018  11:55

Češi touží bydlet tam, kde to voní lučním kvítím. A developeři podle toho místa pojmenovávají.  celý článek

Povodeň hrozí u Botiče

Jen jednou za rok se vodáci vydají na Botič, při akci Rio Botičo.
vydáno 19. února 2018  9:55

Hostivařská přehrada dostane bezpečnostní přeliv za 115 milionů. Ten tu měl stát již osm let.  celý článek

Tunel Blanku postavili za rok!

Michael J. Fox před Hradem – přijel zachránit Česko.
vydáno 19. února 2018  7:30

Filmař Michal Orsava zachraňuje v populárním videu Česko před neblahou budoucností.  celý článek

Kafe v tramvaji i v letadle, pořád jste ale v centru Prahy

Provozní Pavlína v kavárně Ježkovy voči v ulici Ve Smečkách.
vydáno 19. února 2018  5:55

Pár schodů dolů a jste v kavárně plné netradičního posezení. Tedy aspoň na kavárnu.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám