metro.cz

Počasí v Praze

21 °C / 30 °C

Sobota, 18. srpna 2018. Svátek má Helena.
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska.
Další 3 fotografie v galerii
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Luxusní alternativa

21. ledna 2018  9:30 Petr Holeček Metro.cz
SUV s hybridním pohonem od Lexusu stále patří mezi nejlepší kousky na trhu. Zejména kvůli designu.

Moje kamarádka Markéta byla donedávna hrdou majitelkou třetí generace Lexusu RX, rok výroby 2008. Velké SUV tehdy všichni obdivovali pro jeho kombinaci motoru a elektromotoru a našli se i zlí jazykové, kteří tvrdili, že se po letech baterie neustálým dobíjením na základě rekuperace při jízdě „vytlučou“ a pro vysokou cenu nepůjdou vyměnit.



Jenže auto fungovalo vesele až do prodeje dál a Lexus si mezi našimi známými udělal dobré jméno. Automobilka z Japonska byla ostatně první, která v roce 2005 na trh uvedla hybridní SUV.

Fotogalerie

Čtvrtá generace modelu RX se na trhu nabízí už přes dva roky a stále má čím zaujmout. Design karoserie s ostrými hranami a vřetenovou maskou je pořád skvělou alternativou SUV německé produkce, kdy se auta stále více navzájem podobají.

Ano, i v největší výkonové variantě na ně sice silou a rychlostí nestačí, ale pokud chce někdo za SUV utratit dva miliony, bude zřejmě na design a celkového ducha nahlížet v první řadě. Touží-li po sporťáku nebo teréňáku, musí do jiného segmentu.

Plusem RX 450h je, že je náramně tichý. Dvoutunovou porci luxusu pohání příčně namontovaný vidlicový šestiválec s obsahem 3,5 litru a výkonem 193 kW, který doplňují dva elektromotory. Složitými výpočty došli technici k závěru, že má s nimi auto celkový výkon 313 koní. Z nuly udělá stovku za 7,7 sekundy, což se sice projeví na spotřebě, ale za ten zvuk šestiválce to stojí. Oproti konkurenci BMW X5, Audi A7 nebo Mercedesu GLE motor zahraje na vaše ušní bubínky. Japonský samuraj brumlá jako medvěd.

A také je chytrý. Sice jej nelze externě nabíjet jako hybridní varianty zmíněné X5 nebo GLE, ale podle Lexusu to není potřeba. Čistě na elektřinu dokáže dojet až tři kilometry, jinak se jeho baterie dobíjí při brzdění. Při jízdách v koloně tak spotřeba citelně klesne. I tak jsme jí během testování naměřili hodnotu 8,7 litru na sto kilometrů.

Cena? Od 1 630 000 korun bez výbavy, ale s pohonem všech kol.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Petra Justa: Lekce z historie

Petr Just, politolog Metropolitní univerzita Praha
vydáno 18. srpna 2018  9:55

Podle této logiky by zásluhy za osvobození Evropy měla sklízet Gruzie, píše ve svém sloupku politolog Petr Just.  celý článek

Vyměnil Prahu za kosu

Petr Kucka byl mezi aktivisty, kteří obsadili věž chvaletické elektrárny.
vydáno 18. srpna 2018  5:55

Šestatřicetiletý Petr Kucka sekl s prací v Praze a odstěhoval se do maringotky ve Valašských Kloboukách, kde žije se ženou a ročním synem. Pracuje pro...  celý článek

Vaky s vodou máčí tvrdou půdu na pětce už dva měsíce

Vak se plní zhruba dvě minuty.
vydáno 17. srpna 2018  11:47

Běžné zalévání zeleně není účinné. Voda odteče a ke kořenům se nedostane.   celý článek

Propadla se pod místo, kde stával Stalin

Hasiči zachraňovali dívku, která se propadla do šachty u kyvadla na Letné....
vydáno 17. srpna 2018  10:30

Dívku vyprostili hasiči z šachty vedoucí do možného budoucího sídla Slovanské epopeje.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám