metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 19 °C

Středa, 17. října 2018. Svátek má Hedvika.
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska.
Další 3 fotografie v galerii
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Luxusní alternativa

21. ledna 2018  9:30 Petr Holeček Metro.cz
SUV s hybridním pohonem od Lexusu stále patří mezi nejlepší kousky na trhu. Zejména kvůli designu.

Moje kamarádka Markéta byla donedávna hrdou majitelkou třetí generace Lexusu RX, rok výroby 2008. Velké SUV tehdy všichni obdivovali pro jeho kombinaci motoru a elektromotoru a našli se i zlí jazykové, kteří tvrdili, že se po letech baterie neustálým dobíjením na základě rekuperace při jízdě „vytlučou“ a pro vysokou cenu nepůjdou vyměnit.



Jenže auto fungovalo vesele až do prodeje dál a Lexus si mezi našimi známými udělal dobré jméno. Automobilka z Japonska byla ostatně první, která v roce 2005 na trh uvedla hybridní SUV.

Fotogalerie

Čtvrtá generace modelu RX se na trhu nabízí už přes dva roky a stále má čím zaujmout. Design karoserie s ostrými hranami a vřetenovou maskou je pořád skvělou alternativou SUV německé produkce, kdy se auta stále více navzájem podobají.

Ano, i v největší výkonové variantě na ně sice silou a rychlostí nestačí, ale pokud chce někdo za SUV utratit dva miliony, bude zřejmě na design a celkového ducha nahlížet v první řadě. Touží-li po sporťáku nebo teréňáku, musí do jiného segmentu.

Plusem RX 450h je, že je náramně tichý. Dvoutunovou porci luxusu pohání příčně namontovaný vidlicový šestiválec s obsahem 3,5 litru a výkonem 193 kW, který doplňují dva elektromotory. Složitými výpočty došli technici k závěru, že má s nimi auto celkový výkon 313 koní. Z nuly udělá stovku za 7,7 sekundy, což se sice projeví na spotřebě, ale za ten zvuk šestiválce to stojí. Oproti konkurenci BMW X5, Audi A7 nebo Mercedesu GLE motor zahraje na vaše ušní bubínky. Japonský samuraj brumlá jako medvěd.

A také je chytrý. Sice jej nelze externě nabíjet jako hybridní varianty zmíněné X5 nebo GLE, ale podle Lexusu to není potřeba. Čistě na elektřinu dokáže dojet až tři kilometry, jinak se jeho baterie dobíjí při brzdění. Při jízdách v koloně tak spotřeba citelně klesne. I tak jsme jí během testování naměřili hodnotu 8,7 litru na sto kilometrů.

Cena? Od 1 630 000 korun bez výbavy, ale s pohonem všech kol.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sleva není vždy zdarma, žák platí víc než dospělý

První třída je nahoře.
vydáno 17. října 2018  8:32

Chcete-li se svézt ve vlaku první třídou, na studentskou slevu zapomeňte.  celý článek

Nevyužitý spoj dojezdí

Detail plošiny pro bezbariérový vstup do tramvaje EVO1.
vydáno 17. října 2018  5:55

Linka H1 z Chodova končí. Řidič v ní často cestoval sám.  celý článek

Epileptici, pozor, pokud jdete na 3D

Promítání 3D filmu
vydáno 16. října 2018  13:38

Varování u kinosálů nevisí. Personál se raději učí první pomoc.  celý článek

Sloupek Martina Švihly: Život v mobilu

Martin Švihla, učitel aikida a lektor osobního rozvoje
vydáno 16. října 2018  11:11

V západní Evropě mají pro postoj člověka duchem nepřítomného, hledícího do mobilu, jméno: „smombie,“ znamená to „smartphone zombie,“ píše Martin Švihla ve...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám