Čtyřicetičlenná skupina lidí cestovala z Prahy do Larnaky. Let byl ale v Praze zrušen a klienti se do cílové destinace dostali náhradním spojem s výrazným zpožděním. To jim výrazně narušilo jejich program. Společnost, která se zabývá vymáháním náhrad od aerolinek každému ze skupiny vymohla 400 eur. Celá skupina tak dostala 416 tisíc korun. "Jen za poslední rok jsme pomohli více než 2 500 klientům, jejichž úspešné nároky činily přes 12 milionů korun," říká František Herynk z Click2Claim.
Když zasáhnou přírodní živly, mají cestující smůlu
Podle Františka Herynka však mnoho cestujících netuší, na co mají podle zákona nárok. Anebo prostě jen nad zpožděním mávnou rukou. Přitom takových letů jsou stovky do roka a důvody mohou být různé. Právě letní sezóna díky naplněnosti letových řádů a zvýšenému počtu low-costových a charterových linek zpoždění přímo nahrává. Co tedy dělat, když se váš let zpozdil nebo byl dokonce zrušen? V případě, že je let zpožděn přes noc, letecké společnosti klientům zajišťují přenocování v hotelech na letištích a poskytují jim stravu nebo jídelní vouchery. Pokud došlo ke zpoždění letu o tři a více hodin, má zákazník právo na finanční úhradu škody. "Reklamovat let mohou klienti až 24 měsíců zpětně a kompenzace činí 250 až 600 EUR podle délky letu," upozorňuje Josef Trejbal z portálu Letuška.cz. Takové finanční odškodnění se ale netýká zpoždění z důvodu mimořádné události jako je živelná pohroma. Stejně tak zákazník nedostane zpět své peníze, pokud mu změna letu byla ohlášena čtrnáct dní předem.
Jak na toNa kompenzace máte ze zákona nárok, řekněte si o ně.
|