Buďto autobusy praskají ve švech, nebo jezdí poloprázdné. Tak popsala deníku Metro aktuální situaci kolem nově přečíslovaných a doplněných autobusových spojů v Dejvicích čtenářka Jarmila Kotůlková. „Na lince 116, v sedm patnáct z Dejvické, jezdí malý autobus, který je vždy přeplněný až do stanice Kuliška a velmi zaplněný do Nebušic, tedy školy. Na stejné trase pak jezdí velký autobus v osm nula pět. Proč takový nepoměr?“ kroutí hlavou čtenářka Kotůlková.
Dejvice nejsou jediným místem, kde si přečíslování musí, jak se říká, „sednout“. Podobné reakce deník Metro zaznamenal také od místních z Jižního Města či okrajových částí metropole. Podle Filipa Drápala, mluvčího městské společnosti Ropid, která má tvorbu jízdních řádů na starosti, nemají o přeplněných spojích v Dejvicích informace.
Komplexní dopravní průzkum této části Prahy včetně linky 116 totiž proběhne podle plánu až v říjnu. O tom, že jezdí ráno v Dejvicích zpola využitý autobus, však v Ropidu vědí. „Velký autobus v 8.05 je použitý vůz z předchozí školní linky 555, kam kvůli počtu školních dětí musí jet velký autobus,“ řekl deníku Metro Drápal a přislíbil, že se vše v blízké době prověří.
Nový „školní“ autobus číslo 224 zlobí také místní na Hájích, končí totiž v zastávce Sídliště Petrovice, a nikoliv na konečné metra C.