„Chtěli jsme vytvořit takové barefooty třeba i na rande,“ popisuje spoluzakladatel značky Petr Procházka.
Lepší ponožkoboty
Po bezmála ročním vývoji a crowdfundingové kampani, kdy se posléze podařilo vybrat cílovou částku pět set padesát tisíc korun za necelých osm hodin (a za týden skoro tři miliony), vznikla novinka uzpůsobená pro pohyb ve městě a městské módě.
„Velkou výhodou je použití organického udržitelného materiálu tencel uvnitř boty. Za cíl si totiž klademe naučit lidi, aby se stejně, jako se v poslední době začali učit důležitosti spánku, naučili i důležitosti vhodného obouvání,“ dodává Procházka s poznámkou, že skinnersky jsou sice ryze česká značka, vyráběny jsou však v Portugalsku a kůže na ně se odebírá z Itálie.
Návrat krokodýla
Nošení ponožek místo bot, kterým se říká také kapesní, protože se dají srolovat do malého tvaru a strčit do pytlíku, není jediným zvláštním trendem tohoto léta. Obrovský comeback v posledních měsících zažívají dle mnohých asi vůbec ty nejošklivější boty na světě – crocsy. Tato značka vyrábějící děravé letní boty je silnější než kdy dříve. A dokonce se její různobarevné a mírně řečeno excentrické výtvory vyprodávají během pár minut.
Crocsy trendují od loňska a drží se na piedestalu dodnes. A kupodivu to není jen díky pandemii, kdy si většina lidí snadno nazouvací volnočasovou obuv užívala jednoduše proto, že nikam nesměli. Možná jste loni zaregistrovali nenápadný příběh, který se odehrál skrze Instagram. Nejlépe jej shrnuje redaktorka Tatiana Urbanová na lifestylovém portálu elle.cz.
„Justin Bieber poslal Victorii Beckham crocsy, jež byly výsledkem kolaborace jeho brandu Drew House & Crocs. Bývalá Posh Spice je poté sdílela ve stories s komentářem: ‚Nosila bych fialkové crocsy? Myslím, že bych raději zemřela, ale stejně děkuju @justinbieber.‘ Upřímně, její odpověď nás ani moc nepřekvapuje, donedávna by její postoj sdílela většina světové populace, avšak můžete je milovat, či nenávidět stejně jako Victoria, pravdou však je, že boty slaví obrovský comeback!“ píše Urbanová.
Značka pochopila sílu takzvaných kolaborací mezi Crocs a jinými brandy již v minulosti. Vše začalo osudnou spoluprací s raperem Post Malonem v roce 2018. Její kolaborace už nejsou zdaleka nahodilé. Podobně jako u jiných módních domů se staly součástí strategie.
Pytel z mekáče i sezam na ponožkách
O další módní událost, jejímž následkem se české ulice zaplavují poměrně bizarními výjevy, se nepostarala žádná oděvní ani obuvnická značka. Svou kolekci oblečení pro Českou republiku totiž představil McDonald’s ČR. Její součástí je třeba batoh, který vypadá jako mastný papírový pytlík, do kterého dostanete v restauraci jídlo s sebou. První oficiální merch prodávaný v tuzemsku zahrnuje trička, mikiny, tepláky, klobouky a batohy. Ty si zákazníci budou moci zakoupit prostřednictvím módního tuzemského e-shopu Zoot.cz od 29. června. Záminkou vydání kolekce se pro McDonald’s stalo výročí třiceti let působení na českém trhu.
„McDonald’s je lovebrand ve světě gastronomie a Zoot zase lovebrand ve světě módy. Tohle spojení nám od začátku dávalo smysl, módní kolekce je navíc skvělá a trendy. Cílem je nabídnout desítkám tisíc fanoušků McDonald’s tyhle módní kousky pohodlně na zootím webu a v naší nové aplikaci,“ říká ředitel Zootu Milan Polák.
Nabídka merche je pestrá a zákazníci si mohou zakoupit ze stoprocentní bavlny vyrobené Tričko Fries s motivem hranolků, Mikinu Iconic s ikonickými zlatými oblouky nebo ponožky s motivy hranolků či sezamových semínek. Pomyslnou třešničkou na dortu je však již zmiňovaný batoh z kraftového papíru téměř nerozeznatelný od slavného McDonald’s papírového pytlíku na jídlo.
„Naši fanoušci po mekáčovském oblečení již dlouho volají. A kdy jindy jim přinést něco takového než na kulaté výročí? Jen pozor, opravdu se jedná o velmi limitovanou edici,“ říká ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s pro Česko a Slovensko Jitka Pajurková a upozorňuje, že limitovaná edice obsahuje jen omezený počet kusů. Zájemci, fanoušci a lovci speciálních módních kousků by proto neměli otálet.