Výzkum se bude zajímat o to, jak často Pražané za kulturou vyrážejí, kde hledají kulturní tipy, jak jsou s nabídkou spokojení a zda je pro ně kultura finančně dostupná. Mezi konkrétními dotazy bude například nasvícení Petřínské rozhledy, akce na Václavském a Staroměstském náměstí nebo busking. Magistrát budou zajímat hlavně kulturní akce, na jejichž pořádání finančně přispívá.
Podobný výzkum si město nechalo zpracovat už koncem roku 2004, právě s ním bude firma, která zakázku získá, své výsledky porovnávat. Tehdy z výzkumu vyplynulo, že 90 procent lidí vnímá nabídku kultury v Praze jako dostatečně rozmanitou. Nejčastěji se zajímají o film (80%), hudbu (71%) a literaturu (42%).
Nejvíc informací o kultuře před 11 lety Pražané získávali od známých, z rozhlasu či televize nebo z tištěné reklamy. Na internetu hledalo jen 58 procent z asi 850 dotázaných.