Kam povede
|
Metro D mělo podle původního plánu vést z náměstí Míru přes Pankrác do stanice Depo Písnice. Nové metro se mělo od současného výrazně lišit v použitých technologiích. Počítalo se se soupravami bez strojvedoucích, které by byly napájeny shora, i s jiným rozchodem kolejnic. Součástí úseku dlouhého asi 10,6 kilometru mělo být deset stanic a nové depo. Kvůli nedostatku peněz ale Praha loni oznámila, že plánování nové trasy zastaví.
Nová varianta z Pankráce do Písnice, na kterou dnes upozornil deník MF DNES, by mohla stát 24,524 miliardy korun. To je o 10,23 miliardy méně než odhadoval původní návrh. Úsek by byl zřejmě rozdělen na dvě etapy, a to Pankrác - Nové Dvory a Nové Dvory - Depo Písnice. Využívány by byly stejné soupravy metra, které nyní jezdí na trase C, používány by byly i stejné technologie.
Podle návrhu Metroprojektu by bylo možné postavit i téměř celý úsek Pankrác - Depo Písnice najednou s tím, že by se v některých stanicích zatím nezastavovalo.