Od 1. září začne křižovat ulice hlavního města 38 metrobusových linek, které budou ve špičce jezdit v intervalu šesti až osmi minut. Aby nenabíraly zpoždění, vyhradí pro ně město další speciální pruhy, na které nebudou moci řidiči vjíždět. "Mimo pruhů budou také zřízeny další křižovatky s preferencí. Když zde pojede autobus, padne mu zelená, aby nenabíral zpoždění," říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje městskou hromadnou dopravu v Praze.
Změna se zamlouvá cyklistům
Změna se dotkne nejen cestujících MHD, ale také samotných řidičů. Pro ně bude na dalších křižovatkách znamenat příjezd metrobusu červenou. "V Praze přibude 20 světelných křižovatek, kde budou mít metrobusy přednost před ostatními vozy," dodává Drápal.
Změny, které přijdou se zavedením páteřních autobusových linek, naopak vítají cyklisté a taxikáři. "Je skvělé, že budou zavedeny další pruhy pro autobusy. Mohou je totiž využívat i cyklisté. Praha by v tomto směru měla být inspirací i pro další města," říká národní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.
Vyhrazených pruhů je podle některých nedostatek
Rychlými pruhy budou moci také jezdit vozy taxislužeb. Přesto však řada lidí zářijové změny a zavedení metrobusů odmítá. Podle některých odborníků budou autobusy nabírat zpoždění. Vyhrazených pruhů a křižovatek s preferencí je totiž podle některých stále nedostatek.
Nové pruhy pro autobusy
|