Do pár let možná budou létat auta. Ovšem již nyní vystrkují růžky futuristické aplikace, které vás „oblečou“. Jednu z nich rozjela japonská společnost Zozotown. Ta vytvořila aplikaci Zozosuits, která si i přes webovou kameru oskenuje přesné míry zákazníka. Ten obdrží oděv, který sedí na milimetr přesně. Cesta z výrobní linky až ke klientovi přitom trvá maximálně deset dní.
Dalším zajímavým inovátorem je americký prodejce Sam’s Club, jenž vyvinul aplikaci, která využívá strojové učení a data o předchozích nákupech zákazníků, čímž dovede automaticky doplňovat jejich nákupní seznamy.
Nákupy s implantáty
|
„Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, tyto možnosti od prodejců dokonce vyžaduje,“ komentuje revoluci v oblékání Ondřej Dědina z tuzemské IT firmy Mibcon. „Naše zkušenosti ukazují, že se již každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru,“ dodává Dědina s podotknutím, že revoluce dorazila i do Česka. Jmenovitě jde o aplikaci české společnosti Blue Dynamic. „Naše aplikace, jíž říkáme zrcadlo, přizpůsobuje nabídku tomu, kdo ji právě sleduje, což nabízení zboží činí mnohem efektivnější,“ říká Karel Pecl ze společnosti Blue Dynamic. „Pokud se před ‚zrcadlo‘ postaví například vousatý muž, nabídne mu zastřihovač vousů, ženě zase doporučí vhodnou rtěnku k doplnění jejího outfitu,“ dodává.
„Člověk se do obchodu nebude vracet proto, že si tam koupí zboží. To si může koupit kdekoliv. Půjde mu o personalizovanou nabídku nebo zážitek,“ podotýká britský futurolog Matthew Brown. „Například budeme boty přímo tisknout v obchodech na 3D tiskárnách. To bude ta přidaná hodnota a důvod, proč se do obchodu zase vrátit,“ vykresluje budoucnost futurolog Brown.