Zlomená srdce, amorové hlavou dolů a zlomené květiny. To čeká návštěvníky akce Noc nezadaných v pražském klubu SaSaZu příští pátek. Antivalentýnskou pózu by šlo provozovatelům možná věřit, pokud by akcí nesledovali stejné motivy jako ostatní obchodníci – tučné zisky.
Slavte, až vám to nebude přikazovat kalendář, radí psycholog
Čtrnáctý únor, tedy svátek zamilovaných, českou veřejnost rozděluje. Část ho zavrhuje jako komerční import z Ameriky, druhá část bude se svými partnery v restauracích nebo se dojímat nad romantickým filmem v kinech. Ostatně, provozovatelé na ně spoléhají.
"Uvedeme extrémně romantický film Zimní příběh, v rámci toho proběhne akce, kdy všem návštěvníkům nadělíme Modré z nebe," říká šéf marketingu sítě CineStar Tomáš Volt. Podle průzkumu slaví svátek asi třetina lidí, desetina z nich jen proto, aby potěšila protějšek. A s útratou se už automaticky počítá. "Nejčastěji se lidé chtějí vejít do částky, která se pohybuje v rozmezí od 200 do 500 korun. Jen pětina oslovených hodlá utratit více než 500 korun," říká k průzkumu Martina Slavíková ze společnosti Era.
Kdo jsou ti, kteří si valentýnskou masáž nechávají líbit? Podle psychologa Tomáše Morávka především lidé do 25 let nebo ti, kteří spolu žijí asi rok. "Kdo chce, udělá si hezkou chvilku s partnerem, kdy bude chtít, a ne až mu to bude diktovat kalendář," říká Morávek.
Letenky za hubičku i po svátku?Svátku zamilovaných se snaží využít také aerolinky a prodejci letenek.
|