"Spotřeba posypového materiálu k dnešnímu dni je zhruba na jedné čtvrtině oproti loňské zimě 2012/2013," uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Pokud jsou pro silničáře v zimním období příznivé klimatické podmínky, jako je tomu letos, čistí ulice v režimu letní údržby komunikací. Spotřeba soli je tak dosud 5300 tun a roztoku chloridu vápenatého 1500 tun. Před rokem TSK v zimě použila 19 100 tun soli a 5200 tun roztoku chloridu vápenatého. Ve skladech má TSK na letošní zimu nachystáno 13.500 tun posypového materiálu, k dispozici je 75 sypačů a desítky dalších strojů.
Kolik ušetřila peněz, zatím nemá TSK vyčísleno. "Pokud neuklízíme sníh a neprovádí se preventivní posyp, vyjíždějí samosběrné metací vozy a při teplotách nad tři stupně Celsia se čistí splachováním vozovky. Finanční úspora zatím není přesně vyčíslena," uvedla Lišková. TSK v hlavním městě v rámci zimní údržby uklízí celkem 2142 kilometrů komunikací pro motorová vozidla. Z toho takzvané první pořadí, to znamená komunikace, které uklízí nejdříve, tvoří 1318 kilometrů. Ty musí mít uklizeny podle harmonogramu do čtyř hodin od chvíle, kdy je zasype sníh a je vyhlášen výjezd sypačů. Zároveň se stará o 278 hektarů ostatních ploch, tedy chodníků či náměstí.