metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 11 °C

Čtvrtek 25. dubna 2024. Svátek má Marek

Mosteckým okruhem jsme prohnali 300 koní

  16:25
Vyzkoušeli jsme při ostré jízdě nový vrchol řady Renault Mégane. Trophy je ostrý Francouz.

Další 2 fotografie v galerii
Renault Mégane | foto: Metro.cz

Rozevlátý Syčák. Rtuťovitá Synergie. Rezonující Střeva. Zkratka v názvu nové generace francouzského hot-hatche z dílny Renault Sport může znamenat všechno. Záleží na tom, jak s R. S. Trophy jedete. Pokud dobržďujete z dvousetkilometrové rychlosti do ostré pravé zatáčky první šikany mosteckého autodromu, dojde i na ta rezonující střeva.

Na verzi Trophy jsme se vyloženě těšili, zvláště poté, když jsme téměř před rokem v Mostě zkoušeli klasickou ostrou verzi R. S. Oproti ní je tento rošťák ještě ostřejší, a to díky podvozku Cup a zvýšenému výkonu na 300 koní. Co se týče řidičských parametrů, je tohle auto mnohem zajímavější, rychlejší a také dražší. Oproti Mégane R. S. o stovku tisícovek.

Nová verze osmnáctistovky s turbem má nyní vedle 300 koní až 420 Nm. Vyzkoušeli jsme ho ve spojení s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. I tenhle kousek má jako klasické R. S. systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče mají hydraulické dorazy, a zatímco u klasiky R. S. je podvozek Cup za příplatek, tady je dodáván standardně. Vyznačuje se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19" disků kol z lehkých slitin, přičemž ty lze ještě odlehčit speciálním vrtáním. Pokud si připlatíte za přední skořepinová sedadla Recaro čalouněná materiálem Alcantara, máte hot-hatch jako z pohádky.

Tužší podvozek, samosvor, skvělé brzdy. Už tak musíme Trophy pochválit. Jenže technici z Renault Sport chtějí ještě více – například rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 tisíc ot./min., spoléhá na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření o třetinu ve srovnání s klasickým ložiskem. To nejenže zvyšuje reakci turba, ale má také dobrý vliv na snížení odporu proudění plynů ve výfuku. Technologie převzatá z F1 v autě, které můžete mít doma? Milé.

A ještě jedna poznámka. Koncový tlumič výfuku je nyní nově vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev. A ten stojí za to.

Mégane R. S. Trophy přijde na 841 tisíc korun, varianta s automatickou převodovkou EDC je za dalších 40 tisíc navíc. České zastoupení Renaultu věří, že podíl verzí Trophy na celkových prodejích verze R. S. bude až 40procentní.

Uvidíme, připlatit si těch 100 tisíc korun se podle nás opravdu vyplatí. 

Autor: Petr Holeček Metro.cz

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Ve slánském Kumpánově parku vznikla nová hřiště, pokračuje oprava akvaduktu

vydáno 25. dubna 2024  18:59

Ve slánském Kumpánově parku vznikla nová hřiště, dětské a sportovní. Otevřou se do konce května. Pokračuje zde i oprava historického akvaduktu, hotový...  celý článek

Policie prověřuje zlínského zastupitele za SPD kvůli tajně pořízené nahrávce

vydáno 25. dubna 2024  18:42

Zlínský opoziční zastupitel Pavel Sekula (SPD) je i předsedou Bytového družstva Podlesí a právě na jeho domovní schůzi letos v únoru podle všeho pronesl...  celý článek