metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 3 °C

Středa, 21. listopadu 2018. Svátek má Albert.
Firemní hodnoty nemusejí být jen prázdné fráze.
Větší foto
Firemní hodnoty nemusejí být jen prázdné fráze. | foto: Profimedia.cz

Moudré firmy si všímají spokojenosti zaměstnanců

27. června 2018  15:53 Metro.cz
Osobní život a práci v rovnováze touží mít zejména dvacátníci. Ti dnes inspirují i své rodiče.

Ochota pracovat „od nevidím do nevidím“ mizí napříč generacemi, byť ty „starší“ to tolik nevystavují na odiv. Proč by tenhle posun priorit měl zajímat zaměstnavatele?

„Snaha lidí najít rovnováhu mezi prací a ostatním životem by zaměstnavatele měla zajímat především proto, že tak mohou víc vydělat,“ vysvětluje kouč ze společnosti Nespire Petr Sedláček. „Když zaměstnancům firma bude víc naslouchat a jejich přání podle možností převede do praxe, vrátí se jí to ve větší loajalitě lidí, v menší fluktuaci a také v menší nemocnosti. To už by mělo šéfům stát za úvahu,“ říká Sedláček. Spokojení lidé totiž celkově lépe pracují, jsou výkonnější, iniciativnější a to vše se odráží v celkovém výkonu firmy.

Rozdíl ve fluktuaci a nemocnosti mezi spokojenými a nespokojenými zaměstnanci je podle průzkumu renomovaného Gallupova ústavu 40 procent! V případě firmy s pěti sty zaměstnanci to znamená mít, nebo nemít pět milionů korun jen v přímých nákladech. K tomu ovšem přistupují další náklady za nezískané zakázky, reklamace, zpoždění a tak podobně, což jsou všechno důsledky nespokojenosti „lidských zdrojů“ s tím, jak se v práci cítí.

„Slova mají větší sílu, než si myslíme. Takže první krok k tomu, aby se lidi cítili v práci lépe, je přestat o nich uvažovat právě jako o lidských zdrojích,“ doporučuje Sedláček.

Ve druhém kroku by se vedení firmy mělo seznámit s praktickým konceptem work-life integration. „Vycházíme v něm z toho, že je dobré vytvořit ve firmách a organizacích příjemné prostředí, které umožní lidem projevovat svoje přirozené talenty, schopnosti a dovednosti,“ vyjmenovává kouč základní kameny nového přístupu. „Vytvářejme prostředí, v němž má spolupráce větší odezvu než konkurence. Prostředí, v němž manažeři vedou ostatní svým příkladem. Prostředí, jež klade důraz na smysluplnost konkrétních činností i vlastního cíle dané firmy nebo organizace,“ pokračuje.

V konceptu work-life integration by firmy také měly fungovat pravdivěji, autentičtěji. „V takovém prostředí firemní hodnoty a firemní kultura nejsou nějaké kecy visící na plakátech, ale aspekty, které se odráží do každodenního fungování firmy. Takové prostředí přirozeně integruje naše pracovní role do našeho vnitřního světa. V takovém prostředí se aktivně realizujeme, než abychom byli pasivně využíváni,“ je přesvědčený Petr Sedláček.

Komentáře

Hlavní zprávy

Na mobilu jsou Češi závislí. Datlují i v autě na červené

Surfujeme i v MHD
vydáno 20. listopadu 2018  15:24

Deník Metro vyrazil do ulic. Pozorovali jsme, kolik lidí nepustí chytrý telefon z ruky.  celý článek

Jako důchodci si pohoršíme, myslí si Češi. Nejvíce je straší fyzická bezmocnost

Ilustrační snímek
vydáno 20. listopadu 2018  13:14

Délka absolutního dožití se neustále prodlužuje. Před sto lety umírali čeští muži v průměru ve 47 letech, ženy o dva roky později. Dnes žijí ženy o třicet...  celý článek

Sloupek Jakuba Koháka: Jiřina! Jiřina!

Jakub Kohák
vydáno 20. listopadu 2018  11:58

„Už jsme měli Jiřího Lábuse, Jana Bergera, Jirku Skaláka, nejrůznější Miss a Mistéry,“ píše Jakub Kohák.   celý článek

Chytrý telefon funguje téměř jako pákový hrací automat, říká psycholožka

Alžběta Protivanská
vydáno 20. listopadu 2018  8:35

Alžběta Protivanská je psycholožka a psychoterapeutka. Také je autorkou kurzu Manuál na Mozek, který je o tom, jak mozek nejen pochopit, ale také na něj...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám