Když nebude zrovna jezdit, stoupne si pod trolej na obratišti u stanice Želivského a pantografem trochu podobným tramvajovému bude dobíjet baterky. Vlastní testovací provoz bez cestujících by měl nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 11 zahájit od půlky července.
„Elektrobusy jsou velmi šetrné k životnímu prostředí a věřím, že se v příštích letech stanou stabilní součástí pražské městské hromadné dopravy. Je ale nutné otestovat i ekonomická a další hlediska a k tomu poslouží právě tento zkušební provoz,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.
Ve voze jsou lithium-iontové baterie, které se budou nabíjet v noci v garážích dopravního podniku v Hostivaři přibližně 5 až 7 hodin. Rychlonabíjení pomocí pantografu z tramvajové sítě na Želivského bude trvat u zcela vybité baterie přibližně hodinu.